Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftenproblem

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 14:18   #1
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julaftenproblem

Jeg tenker så heldig dere er som har foreldre i live og søsken. Ungene er heldige som har tanter og søskebarn nær seg. Det er julaften kun en gang i året. Tenk så moro det blir for barna. Dine foreldre er vertskap og vil så¨gjerne feire med sine barnebarn. Sier igjen dere er heldige.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 14:23   #2
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Den er jeg uenig i. Jeg syns det er stor forskjell på å nekte noen å komme, og å velge å feire hos noen andre. Det kan jo hende søsteren din har behov for å skape sine egen tradisjoner også?

Det er ikke søsteren min, men søsteren til mannen og datteren hennes på 11 år. Da kan jeg fortelle at bakgrunnen er at vi har stokket om hele familiekabalen over flere år nå fordi denne nå 11-åringen absolutt ville feire med oss. Så da for 2 år siden var vi på rett spor der og fikk feiret sammen. (Ikke lett når det er skilsmisser på begge sider i alle svigerfamiliene til både meg og søsteren min.) Men i år vil denne bortskjemte 11-åringen feire hjemme, og greit nok det, men jeg synes det da er feil at besteforeldene velger å være der i forhold til hos oss når vi har plass til alle, så fikk det være opp til de andre om de ville feire med oss eller ikke. Vi kunne gjerne reist dit de bor, men vi er ikke invitert og ikke har de plass heller. Da utelukker de å feire jul med 3 av barnebarna sine og det synes jeg er teit at de velger. Neste år feirer vi med min familie, så da er det uaktuelt og innvolvere dem, for det har vi prøvd en gang og det ble for mange. De har jo hele tiden sagt at de skulle komme til oss, men snur helt om nå 1 måned før jul. Det er derfor jeg er sur. Hadde jeg visst dette for 1/2 år siden så kunne jo vi planlagt å reise bort i jula eller noe bare oss, men nå er det for sent og ordne sånne planer siden vi ikke har noe ferie igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 15:15   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Jeg tenker så heldig dere er som har foreldre i live og søsken. Ungene er heldige som har tanter og søskebarn nær seg. Det er julaften kun en gang i året. Tenk så moro det blir for barna. Dine foreldre er vertskap og vil så¨gjerne feire med sine barnebarn. Sier igjen dere er heldige.

Klart man er heldig, men det må jo være lov for alle og enhver å ha et ønske om hvordan denne ene dagen i året skal være uansett hvem man har i behold? At du har gode minner med mange tilstede, betyr jo ikke at det er slik for alle.

Vi har noen igjen, men har mistet mange også. Det betyr ikke at jeg elsker store selskap julaften, slik er jeg rett og slett ikke laget. Men så er jeg ikke glad i store selskaper ellers heller, og har fått minst et barn som har det på samme måte.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.