Sv: Julaftenproblem
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Den er jeg uenig i. Jeg syns det er stor forskjell på å nekte noen å komme, og å velge å feire hos noen andre. Det kan jo hende søsteren din har behov for å skape sine egen tradisjoner også?
Det er ikke søsteren min, men søsteren til mannen og datteren hennes på 11 år. Da kan jeg fortelle at bakgrunnen er at vi har stokket om hele familiekabalen over flere år nå fordi denne nå 11-åringen absolutt ville feire med oss. Så da for 2 år siden var vi på rett spor der og fikk feiret sammen. (Ikke lett når det er skilsmisser på begge sider i alle svigerfamiliene til både meg og søsteren min.) Men i år vil denne bortskjemte 11-åringen feire hjemme, og greit nok det, men jeg synes det da er feil at besteforeldene velger å være der i forhold til hos oss når vi har plass til alle, så fikk det være opp til de andre om de ville feire med oss eller ikke. Vi kunne gjerne reist dit de bor, men vi er ikke invitert og ikke har de plass heller. Da utelukker de å feire jul med 3 av barnebarna sine og det synes jeg er teit at de velger. Neste år feirer vi med min familie, så da er det uaktuelt og innvolvere dem, for det har vi prøvd en gang og det ble for mange. De har jo hele tiden sagt at de skulle komme til oss, men snur helt om nå 1 måned før jul. Det er derfor jeg er sur. Hadde jeg visst dette for 1/2 år siden så kunne jo vi planlagt å reise bort i jula eller noe bare oss, men nå er det for sent og ordne sånne planer siden vi ikke har noe ferie igjen.
|