Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftenproblem

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 13:31   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Den eneste som saboterer er min mor som insisterer på å åpne alle sine gaver, men det er ikke hun som får flest, så det er ikke noe stort problem.

Ser for meg at det er meg som blir den sære gamle damen om noen av barna eller svigerbarna skulle finne på noe sånt. Spare pakkene til dagen etter?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:36   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ser for meg at det er meg som blir den sære gamle damen om noen av barna eller svigerbarna skulle finne på noe sånt. Spare pakkene til dagen etter?

Vi kan være sære, gamle damer. Det finnes bare en julaftenkveld og da pakker man opp gaver.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 13:54   #3
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Det finnes jo mange måter å løse dette på.

Personlig tror jeg at jeg hadde reist til mamma og pappa selv om søsteren med familie også dukker opp. Skal dere til foreldrene dine, så må dere tåle at andre også kommer. Det er deres hjem og de som bestemmer der, hvis de ønsker å ta imot begge døtrene så er det sånn det er.

Men. Dere kan jo invitere foreldrene dine på lillejulaften til dere for å ha litt kvelden-før-selskap med dem og så feire hjemme julaften? Bytte på hvem som er hvilket år hos foreldrene dine? Så er dere der neste år når søsteren din likevel har andre planer?

På en måte hadde jeg blitt litt lei meg om jeg visste at andre ikke hadde ønsket å feire jul med oss, pga barna våre. De er minst i flokken og kanskje støyer mest, men jeg tror de gir de andre søskenbarnen masse glede også. Å andre siden, hvis man mår dårlig av kaos og stress må man kanskje gjøre valg som gjør julen lettere og holde seg unna kaoset (eller så prøve å se på det med andre øyne?).

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.