|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Hertuginne
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummies
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesDe har'n på Ultra. |
|
|
|
#64 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesVi har også kommet hjem med pepperkakekirke....
|
|
|
|
#65 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesRimi var utsolgt for kirker når jeg kjøpte, sikkert like greit for jeg slet nok med den lille hytta.
|
|
|
#66 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesKnekk er jo halve morroa. Man pynter etterpå. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Veldig godt poeng!
|
|
|
#68 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg har kjøpt kirke på Kiwi i dag. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjenner jeg gruer meg. Jeg skal bruke melis og skal ikke bruke limpistol. Regner med det blir banning. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg bannet en hel del. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
![]() ![]() |
Jepp! Når vi har lagd maler, legger vi de oppå delene med en gang de kommer ut av ovnen (for da er de enda myke) og skjærer til med pizzahjul eller kniv. Rette kanter gjør monteringen lettere. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Stiv
|
Min mor er vanligvis av den ikke-bannende typen, men ved montering av pepperkakehus kom det som regel fram en haug med stygge gloser. Som oftest endte det med at vi ungene ble kastet ut av kjøkkenet, slik at hun kunne få "arbeidsro". Hun brukte både gafler, Kenwoodmaskin og ellers halve kjøkkenet som støttehjelp til melisglasuren hadde stivnet.
|
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesPepperkake liming med knekk har resultert i veldig mange brannsår på fingre og hender hos meg. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg brukte forøvrig melis, eggehvite og sitronsaft. Hadde i melis til jeg trodde den var tykk nok og så hadde jeg i enda litt til og så at det gikk fint. Og da tok jeg enda litt mer.
|
|
|
#77 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg har aldri laget pepperkakehus før og var bestemt på at snuppa og jeg skulle kose oss med å lage vårt første nå i år. Etter å ha lest denne tråden er jeg ikke så sikker lenger om vi bør prøve. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Jeg anbefaler i såfall at du monterer alene kvelden før og lar henne få pynte dagen etter.
|
|
|
#79 |
|
Aktiv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ungarn
![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesJeg har funnet ut at om jeg smelter sukker i stor stekepanne så dypper jeg delene i sukkeret før jeg limer de sammen, slik har jeg unngått brente fingre og rengjøringen er ikke noe problem om du koker ut av stekepanna med vann etterpå.. Da løsner sukkeret og du kan skylle av...
|
|
|
|
#80 |
|
Klar
|
Nettopp SLIK fikk jeg brente fingre |
|
|