|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Er frisk!
|
Sv: Apropos adventskalendere
Juleavslutninger, juleverksteder, vennebesøk, overnattinger, osv er en del av kalenderen vår. Jeg er akkurat ferdig med å lage den og det spenner fra "10 ekstra sider høytlesing på senga" til "bake" til "kakao til kveldsmaten" til "overnatting av x og y". Ikke mye ekstra dill og dall bare en annen måte å organisere ting vi uansett hadde gjort.
|
|
|
|
#122 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendereJeg tok et oppgjøre med meg selv for et par år siden, og ønsket ikke å videreføre tradisjonen med pakkekalender. Ungene våre får alt, og de får noe stadig vekk. Jeg så at det var en trend som ikke var god for oss. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Drømmer
|
Sv: Apropos adventskalendereHer er aktivitetskalender utelukket, vi har akitviteter på søndager for da er mannen hjemme å kan gjøre tingene sammen med poden om ikke formen min er bra. Hadde jeg hatt en kropp som fungerte som den skulle hadde vi nok hatt mer aktiviteter. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Rockesøster
|
Sv: Apropos adventskalendereMinnis innlegg illustrerer veldig fint at mennesker i ulike situasjoner tar de valgene som blir riktig for dem. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Apropos adventskalendereVi har pakkekalender/aktivitetskalender. Jeg er himla lei av overfloden som hersker i heimen og alle greiene pøbelprinsessen har. Pakkekalenderen består derfor av ting hun trenger (hårstrikker, viskelær, penner og blyanter og sånn. Et par av helgepakkene inneholder aktiviteter, slik som produksjon av julekort og gaver og sånn, eller billetter til julekonsert. Vi skal høre Helene Bøksle i Holmenkollen kapell 19. desember.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er så enig med deg, Nextlife.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flott! |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Personlig pessimist
|
Veldig enig med deg. Jeg er også på linje med Minni, men jeg er ikke sikker på om pakkekalenderen hadde forsvunnet til fordel for aktiviteter, selv om jeg hadde hatt helse til å følge opp. Aktiviteter har vi jo uansett, jeg vet ikke om jeg ser behov for å kalenderifisere dem? Ikke tror jeg det hadde ført til store endringer for poden heller. Sånn glede- og forventningsmessig.
|
|
|
|
#129 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendereJeg tror ikke noe er rett eller galt.
|
|
|
|
#130 |
|
Er frisk!
|
Sv: Apropos adventskalendereJeg håper ingen nå går rundt og tror at vi lever et asketisk liv, altså. Det er vi nemlig veldig langt unna...
|
|
|
|
#131 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendereJeg laget pakkekalender til barna i fjor, for første gang. Og siste. Det var ingen udelt suksess hos oss, og i år har de ønsket seg hver sin luke-kalender. Jeg ønsket ikke å bare gi dill som skulle være så billig som mulig, så det ble dyrt også. Jeg hadde dessuten ikke planlagt kalenderen sånn at jeg kunne handle på tilbud i april. Jeg er bare ikke laget sånn (hilsen Jungs typepsykologi).
|
|
|
#132 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Apropos adventskalendereI år blir det sjokoladekalender hos oss. For er det noe som ungene våre liker enda bedre enn pakker, så er det sjokolade.
|
|
|
|
#133 |
|
Absolute Beginner
|
Det er jo ikke gitt at det blir koselig. Barn er ulike. Noen er takknemlige og blide for alt de får, andre kan ha en forventning om at gaven skal være like morsom hver dag, og bli skuffet eller sure over innholdet. Men om både foreldre og barn trives med pakkekalenderen tror jeg ikke den skaper ufordragelige barn på noe sett eller vis. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Drømmer
|
Jeg skjønner heller ikke at det skal være så mye bedre alternativ. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
www.bomulls.no
|
For å si det slik, så var det ikke ment som annet enn som jeg har redigert det til i opprinnelig innlegg, nå som jeg ser at det kan misforstås:
|
|
|
#136 |
|
© All rights reserved
|
Imponerende? Næsj - det synes jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg legger til grunn at både store og små synes det er koselig, hvis man ønsker å ha pakkekalender _hvert_ år.
|
|
|
#138 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Apropos adventskalendereHer er det pakkekalender i år. Halvparten av gavene er ting de kan dele, og som vi kan gjøre i fellesskap (lese bok etc). Og så er det små ting som klistermerker, trådtelefon, ei maske og sjokolade på lørdager.. etc. Jeg skal se hvordan det blir mottatt i år, og vurdere om det feks blir en annen kalender neste år. Men bortsett fra bursdag og jul kjøper jeg lite ting til barna i grunn. Men klart, en sånn pakkekalender er ikke nødvendig.
|
|
|
#140 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Nei, jeg hadde jo pakkekalender når jeg var liten, og mamma er jo faktisk kommunist. Det har vi mappe-bevis på. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|