|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: JulegavedilemmaJeg ga bort spikere et år. Det ble ikke satt pris på ihvertfall. Enda jeg trodde de skulle bli veldig glade for at jeg tenkte så smart til jul. |
|
|
|
#42 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavedilemma
Kistespiker?
|
|
|
#43 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Fine greier |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: JulegavedilemmaNeineiei, det var suppespikere. Mathjelp til Russland. |
|
|
|
#45 |
|
Stabilt ustabil...
|
:forvirra: Du mener mottaker ble fornærma, eller??
|
|
|
#46 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: JulegavedilemmaJeg synes man bør presentere "ønskelisten" sin på en høflig og vennlig måte, men ellers synes jeg konkrete lister er helt brillefint... Og man kan jo ta litt ansvar selv for å beholde "overraskelsesmomentet" med pakkene ved å ha såpass fyldige lister (litt mer enn penger eller den tingen )at det er litt å velge imellom.
|
|
|
#48 |
|
Bedreviter
|
Sv: JulegavedilemmaJeg får ofte spørsmål om å kjøpe gave på vegne av svigers til ungene. Det synes jeg er veldig greit. Da avtaler vi hva som skal kjøpes, det er mye bedre utvalg her enn der de bor, og de sparer flere hundre kroner i porto. I tillegg til at jeg har kontroll på at det blir riktig i forhold til ungenes ønsker. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: JulegavedilemmaJeg er av særingene som synes at penger er helt greit. Muligens fordi jeg som barn elsket pengegaver selv, jeg fikk veldig lite av både klær og penger hjemme, og hadde reell nytte av pengegaver nokså tidlig. Barna mine får sjelden dyre gaver av noen, men vi har stor familie, og det blir mye småpakker fra folk som ikke aner klesstørrelser eller interesser. Strømpebukser kjøpt på en annen kant av landet, i helt feil størrelse og så videre. Jeg mener ikke at alle gaver skal være skreddersydd til deres ønsker, misforstå meg rett, men tenk så herlig om de kunne ha kjøpt seg nye skøyter i romjula eller noe. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Bedreviter
|
Jeg er sær på samme måte som du er sær. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
By the Sea
|
Det burde det jo ikke være. Og selv bruker jeg ikke julehøytideligheten som en anledning til å oppdra noen. Jeg gir slike typer gaver til folk jeg vet blir veldig glade for det.
|
|
|
#52 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulegavedilemmaDet er rart å bli fornærmet, (å vise det i alle fall) men det er jaggu rarere å fortsette å gi geiter og griser til folk som ikke setter pris på det. "Joda, onkel Per, du har jo alt, du har nok konfektesker og driller nå, jeg gir deg en geit i år igjen- selv om du ikke liker å få det." |
|
|
|
|
|
#53 |
|
By the Sea
|
Sv: JulegavedilemmaJoa.
|
|
|
#54 |
|
Erfaren nok
|
Sv: JulegavedilemmaVi kutta å kjøpe julegave til mannens søster fordi vi endte opp med å bytte 500 lapp. Og det var litt meningsløst. Så nå kjøper vi kun til barna.
|
|
|
#55 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det er vel ikke annerledes at noen kjøper strømpebukser til dere - som du ikke vil ha - enn at du kjøper bøker til folk som ikke liker å lese bøker? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Absolute Beginner
|
Du har rett i det. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Passiv
|
Sv: JulegavedilemmaTrassegeit? |
|
|
|
#58 |
|
maler
|
Sv: JulegavedilemmaDet passer jo bra, for geiter er jo generelt ganske trassige.
|
|
|
#59 |
|
Passiv
|
Sv: JulegavedilemmaDrammen blir glad for ei kjip høne, han er ikke så kranglete av seg han. Han bor jo med meg. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|