Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøper dere "gamlisgodteri"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-11, 21:35   #61
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøper dere "gamlisgodteri"?

Det er vel sjeldent jeg velger meg disse når jeg tenker etter, men forleden kjøpte jeg mokkabønner. Mandelstang er godt en gang i blant. Kongen av Danmark er det lenge siden jeg har kjøpt, men de er en av mine favoritter.

Gammel 21-11-11, 21:36   #62
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bridgeblanding er forresteno også utrolig godt.

Gammel 21-11-11, 21:40   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker Operamints ihvertfall fra jeg gikk på ungdomsskolen, det vil si slutten av 70-tallet, 80, 81... Det var ikke gamlisgodteri den gangen, tvert imot følte vi oss litt kule og sofistikerte når vi spiste det tror jeg. Men jeg innser at det er så lenge siden at det kan ha blitt gamlis for nye generasjoner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:44   #64
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok godterigamlis. Jeg elsker mokkabønner, Mandelstang og Operamints. Lohengrin og Monolitt går også ned på høykant.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:45   #65
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvordan står det til med ungdommene på FP?
Kjøper dere gamlisgodteri eller går dere pent forbi hyllene i butikkene (stadig færre) som inneholder slikt?

Kanskje jeg skal definere "gamlisgodteri"?

Kamferdrops
Kongen av Danmark-drops
Maltblokker
Krokantrøffel
Mokkatrøffel
Krembanan
Lohengrin

Dere skjønner tegninga? Kanskje det skal mer på lista.

Vil dette godeteriet "overleve" en generasjon til? Kjøper dere?

Jeg kjøper gjerne disse jeg har markert med rødt.

Gammel 21-11-11, 21:51   #66
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Nero er vel ikke gamlisgodteri. Ellers elsker jeg vaniljetopper. Og så er det en fin liten sak å ta med på veninnebesøk på en hverdag.

Er det noen som vet om man får kjøpt fylt kamfer fremdeles?

Polkagriser er vel litt sånn gamlisgodteri, eller?

Gammel 21-11-11, 21:56   #67
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Kremtopper,mandelstang, bringerbærdrops og kongen av av danmark er godt! Mandelstang er en av mine favoritter så den kjøper jeg rett som det er. De andre sjeldent, men liker de godt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 21:57   #68
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Foresten så spiste bestefaren min mye Cuba og sånne drops i alle farger og former med striper og som var fylt med sjokolade.

Gammel 21-11-11, 22:00   #69
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Kjøper aldri noe av dette. :ung til sinns:

Gammel 21-11-11, 22:01   #70
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Krokantrøffel er igrunnen ganske godt spiser ikke noe av det andre på lista.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-11, 22:53   #71
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må ha Lohengrin til svart kaffe en gang i blandt.

Gammel 21-11-11, 23:05   #72
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke så ofte jeg unner meg det, men en eske moccabønner og kremtopper er nyydelig. Mandelstang hender det jeg kjøper meg. Og koser meg med lenge. Den er så mektig at jeg kan ta en liten bit og nyte den lenge.

Gammel 21-11-11, 23:14   #73
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Går og kjøper en lohengrin hver gang noen nevner den her inne. Krembanan er nam, og til jul handles det mokkabønner og kremtopper.

Er mandelstang gamlisgodis? Det er jo så godt!

Gammel 22-11-11, 03:53   #74
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

De aller fleste sjokoladene i handel ble funnet opp i 1930 årene, trass i at ganske mye nytt er introdusert i etter tid. Mange av de norskproduserte er varianter av utenlandske originaler (om man er enig i at slik fins). Vi burde kalle dem klassikere ; )

Jeg spiser gjerne Opera Mint, Mokkabønner, Cuba, m.m, selv om jeg prøver å la være å kjøpe godteri. Honningkamfer er jo fremdeles bra når man trenger noe for halsen, det er jo helende uttrekk av myrra (!!), og honning er ikke å forakte. Ricola urtedrops har klart å forny image sitt ; )

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 08:55   #75
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ingen av de tingene, men jeg har googlet Smørmalt, for de som vil ha det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:08   #76
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lohengrin er ufattelig godt! :noterer på handlelista:

Visste ikke at Kongen av Danmark var i omløp fremdeles. Er det særlig drops igjen i butikkene? Bortsett fra halspastiller og sånn?

Gammel 22-11-11, 09:24   #77
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cuba og krembanan er godt.

Og Troika og twist kjøper jeg ganske ofte. Det er også litt gæmlis.

Drops er jeg ikke så glad i uansett smak, og jeg får veldig fort vondt i magen av sånne sugedrops.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:47   #78
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Nå fikk jeg veldig, voldsomt og intenst lyst på Cuba, men jeg skal klare å fortrenge det. Kjøper forresten aldri noe annet fra den listen, enda jeg er skikkelig gammel.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:48   #79
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i gæmlisgodteri. Med unntak av Bridgeblanding og Engelsk konfekt (eller hva det nå heter).

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 09:52   #80
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Mokkabønner er ikke gamlis, det er trendy.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.