Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?
Esme - problemet ligger i at tradisjonelle kvinneyrker er mindre ansett og lavere betalt enn tradisjonelle mannsyrker. At det er overvekt av et kjønn i enkelte yrker er selvfølgelig ikke noe problem i seg selv.
Jeg synes dette med å evne å klippe gress eller skru inn en skrue i veggen er en litt søkt problemstilling. Ingen med kognitive og motoriske evner innenfor normalområdet er ute av stand til å evne slikt.
Jeg har aldri noen sinne klippet gresset med motorklipper. Jeg har ingen interesse og mannen liker det. Det kunne ikke falle meg inn å gjøre det fordi det skulle være et poeng i seg selv å gjøre det. Om mannen brekker beinet og jeg må tråkke til, kommer det selvfølgelig ikke til å by på noen problemer for meg å gjøre det.
Jeg synes det er et tegn på mangel på likestilling i seg selv at man er så veldig opptatt av at alt skal være likt. Det er en melting pot tilnærming til likestilling som jeg ikke har sans for.