Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?
Jeg syns Candy og Esme utrykker hva jeg mener om saken.
Jeg var den som bragte drillen inn i samboerskapet, men det er Høvdingen som har kjøpt det meste av nytt verktøy. Hos oss så er det dessverre veldig tradsjonelt delt, når det kommer til de store byggtingene. Jeg kan helt fint gjøre alt, og gjorde det når jeg bodde alene, men nå har han overtatt mange av de oppgavene. Mye av grunnen til dette er fysisk styrke, størrelse og interesse. Det er vanskeligere for meg å bygge en hylle enn for ham, rent fysisk. Ikke praktisk.
IKEA-møbler hadde jeg vært direkte flau over å ikke greie å montere.
Bilkjøring er det som regel han som tar seg av. Skikkelig dumt, siden jeg bare har hatt lappen i to år, og dermed burde gripe muligheten til så mye kjøretrening som mulig.
Alle disse tingene er jeg klar over, og jeg ser selvsagt at disse valgene kommer av tradisjoner og vane (som igjen bygger på tradisjon og kultur). Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig å innrømme? Det er jo ikke tilfeldig at han velger å bygge, mens jeg velger å ta med Hiawata i parken imens.
Det er heldigvis godt å vite at ingen av oss ville vært særlig helpeløse ved et eventuelt brudd, bortsett fra på datating. Der merker jeg at jeg sakker akterut. Høvdingen har hatt interessen fra barnsben av, samt at han jobber med det. Han setter derfor opp alt av nytt datautstyr som kommer inn i heimen, og jeg merker at der jeg ville gjort problemsøk på egenhånd tidligere, spør jeg ham om hjelp nå.
Jeg er veldig glad for at jeg har foreldre som har hatt som mål å gjøre meg selvstendig, slik at jeg vet hvordan jeg monterer en stikkontakt, bruker (og har) en drill og kan lage mat og sortere klesvask.