Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En enslig mor som sliter med økonomien

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 18:25   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: En enslig mor som sliter med økonomien

Sålenge damen uttaler seg i det offentlige om fordeling av goder basert på seg selv som eksempel - hvilket hun gjør når hun sier at barnetrygd burde behovsprøves, fedre betale mer bidrag og at mødre drar lasset alene, så mener jeg det er helt greit å diskutere. Damen har ønsketåsette dette på dagsorden, åpenbart. (Med forbehold om at hun faktisk har sagt det hun er tillagt.)

Og jeg gikk t fra at når det står at hun jobber som frivillig for Frelsesarmeen så er det dette hun da jobber med. Om hun jobber med noe annet, men har veldedig arbeid som hobby så vrikker det lett å forstå ut fra artikkelen. Ut fra det som står i artikkelen er det ikke fordomsfullt å anta at hun jobber gratis uten annen jobb.

Og til den det var som sa at det var ufint å sette spørsmålstegn ved at hun jobber gratis fremfor for penger bare fordi hun er fattig - ja. Jeg mener man er temmelg merkelig om barna legger seg sultne og man likevel velger å bruke ekstra arbeidskapasitet til å jobbe gratis fremfor å skaffe penger til mat til barna. Jeg syns det er en idiotisk prioritering og at hun burde stå på mer for mat på bordet først så kan veldedig arbeid komme siden.

Svar med sitat

Emneord
enslig mor, fattig, hellstrøm

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.