Sv: Londontips for noviser
Ja, da er vi tilbake fra turen vår og vi har hatt det veldig, veldig fint! Fått tid til litt shopping også, og littebitt sightseeing. Fikk ikke tid til alt jeg kunne tenkt meg, men slik er det vel når man er der så kort. En ting er iallefall sikkert og det er at turen hadde ikke blitt så fin uten de veldig bra tipsene fra dere.
Vi var på afternoon tea på Brown's og det var helt fantastisk! Anbefales på det aller varmeste for alle som vil ha en skikkelig erkebritisk opplevelse. Mamma storkoste seg også, så det er virkelig noe for en hver (kanskje foruten små barn, jeg så iallefall ikke noe til den sorten og jeg tviler på at de var velkomne). Vi fikk bord foran peisen og satt der og drakk te og spiste i over to timer Hyggelig, avslappende og noe jeg garantert kommer til å gjenta neste gang jeg skal til London.
Hawksmoor var også veldig, veldig bra. Bra stemning, veldig hipt og kult og fantastisk biff. 
Vi prøvde sånn turistbuss, det gjør jeg/vi ikke igjen. Det var kaldt, tregt og helt grusomt. Det er langt mer effektivt å ta tuben og beina fatt for å få sett det man vil i London, for trafikken er jo mildt sagt kaotisk. På grunn av sneglebussen rakk vi faktisk ikke Tate Modern som jeg hadde gledd meg sånn til, så det får jeg ha til gode. Vi fikk sett de viktigste landemerkene da, og mye uinteressant og veldig, veldig mye trafikk som sto stille 
Musical på fredagen etter afternoon tea og Harrods var perfekt. Stemningen var upåklagelig, folk sto og hoppet og sang seg hese. Ikke akkurat en høykulturell begivenhet, men veldig gøy og flinke var de jo 
Notting Hill/Portobello Road marked tok vi på Fredags formiddag, mange fine butikker, mange mindre interessante boder, passe med folk og rolig tempo. Hyggelig å traske rundt med kaffe i hånden og se seg litt rundt.
Alt i alt har vi opplevd mye, men skulle selvsagt hatt mer tid. Fint å ha en grunn eller ti til å ta turen tilbake.