Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laster dere ned lovlig eller ulovlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 09:11   #1
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laster dere ned lovlig eller ulovlig?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, nettopp, det var jo det Lille meg sa. Man ser bare den videoen på DVD-er man har kjøpt - ser man en piratkopi, er typisk den biten ikke tatt med.

Mm, men Meissas poeng var kanskje at også de som ikke er lovlydige også kjøper og ser lovlige DVD-er iblant (og dermed ser filmen)?

Gammel 15-11-11, 09:13   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Mm, men Meissas poeng var kanskje at også de som ikke er lovlydige også kjøper og ser lovlige DVD-er iblant (og dermed ser filmen)?

Haha, en spøk som gikk Skilpadda hus forbi!

Gammel 15-11-11, 10:19   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Haha, en spøk som gikk Skilpadda hus forbi!

Ja, ja. Men man ser i alle fall bare den filmen i de tilfellene der man er lovlydig, da.

Jeg er ellers, som him og Candy, slett ikke overrasket over at de som laster ned ulovlig er de samme som bruker mye penger på å kjøpe musikk og film. Det er jo ganske som forventet at det er de som er mest interessert i musikk og film som konsumerer mest av det, i ulike former.

Gammel 15-11-11, 09:31   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Driver faktisk disse kjeltringene og er lovlydige innimellom!?(de gjør det sikkert bare for å tulle med hodet mitt!)

Seriøst: Faktisk har jeg lest en undersøkelse som går på at det er de som laster ned mest musikk og film som er de som gir mest igjen til bransjen ved kjøp også. Jeg synes det er veldig logisk. Jeg som elsker bøker, bruker biblioteket veldig mye, og har også (tidligere) lånt mye privat og jeg kjøper mye bøker (og ønsker meg det til jul og bursdager).

Gammel 15-11-11, 10:09   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Driver faktisk disse kjeltringene og er lovlydige innimellom!?(de gjør det sikkert bare for å tulle med hodet mitt!)

Seriøst: Faktisk har jeg lest en undersøkelse som går på at det er de som laster ned mest musikk og film som er de som gir mest igjen til bransjen ved kjøp også. Jeg synes det er veldig logisk. Jeg som elsker bøker, bruker biblioteket veldig mye, og har også (tidligere) lånt mye privat og jeg kjøper mye bøker (og ønsker meg det til jul og bursdager).

I hvert fall musikk så man en slik trend. Det varierer riktignok mellom markeder også.

Brasjen står nå foraun _mulighetene_ med Video-on-Demand. På 80-tallet og tidlig 90-tall var det videoutleie som ga inntektene etter at filmer hadde vært på kino. Fra slutten av 90-tallet og framover var det kjøpefilm. Tidligere forventet man at videoutleie og kjøpefilm skulle ødelegge for kinoene. Problematikken kom opp på nytt igjen nå DVD kom, for kvaliteten var da blitt så bra. Det skjedde ikke.

Med VoD er tilgjengeligheten bedre - folk trenger ikke gå ut av sofaen for å gjøre kjøpet. Men så vil liksom ikke bransjen legge opp til tjenester som har et godt utvalg.... For å sikre inntekter har man så mye administrasjon i det hele at det kan omtrent minne om en norsk offentlig etat, og inntektene reduseres pga. det.... mens man prøver å holde seg fast i visjoner om hva man tidligere tjente "per salg" enn å se at den nye teknologien kan gi de samme, eller større inntekter, gjennom et økt salg, men riktignok tjener man kanskje ikke like mye per enkeltsalg.

Man har enkelte "ekstreme" som kjøper mange filmer per måned. Den jevne mannan i gata kjøper ikke mye. Ved tilrettelagte enkle tjenester kan man hente inn disse i VoD-løsninger gjennom teknologi hos blant annet tv-aktørene i dag, slik som Viasat, Get, CD, AiB osv. Man har tjenester på plass, men fullgode er de foreløpig ikke. AiB er videomessig kanskje den beste pga. kvaliteten, men samtidig blir prisen litt for høy synes jeg.

Gammel 15-11-11, 10:17   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Vi går i hvert fall mer på konserter enn noen jeg kjenner IRL, og er også habile kino- og teatergjengere. Og jeg kjøper bøker så kredittkortet hos amazon går varmt.

(I tillegg driver jeg ikke å gjenleser bøker, jeg kjøper nye hele tiden. Tenk så mye JEG bidrar med, dah! )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.