|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?
Hos oss pleier de bare å han noen få i middagen, mens de har en mottakelse med litt sprudlevann og forfriskninger etter disputasen hvor alle får komme. Ulike steder, ulike tradisjoner.
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Vi har også mottakelse med sprudlevann og forfriskninger for alle, på forskningsgruppenes budsjett.
|
|
|
#3 |
|
nju nja njo
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Man lar folk bidra med den summen de ønsker/har anledning til. Jeg har aldri helt skjønt hvorfor det er så viktig at alle bidrar med nøyaktig like mye til en fellesgave.
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Kanskje fordi det rett og slett oppleves litt snyltete at noen skal betale mindre? Det blir jo det samme som at man på en måte betaler for en gave som andre gir? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo mye som avgjør hvor mye man vil gi. Folk har ulik økonomi og gjerne ulik relasjon til mottaker. Jeg synes det er helt ryddig om alle bidrar med den summen de ønsker, også slår man seg sammen for å få anledning til å kjøpe en dyrere og finere gave. Hvis det var viktig for meg å få fram at jeghadde hatt spanderbuksene på, ville jeg ikke deltatt på spleiselaget, men kjøpt en egen gave.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fellesgave - hva når noen ikke vil betale den summen andre betaler?Skal alle på den middagen? Eller er det noen av dem som vil betale 200 kr som ikke skal....og kanskje derfor vil betale lavere beløp? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|