|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til fantasyinteressert fjortis
Jeg fikk anbefalt denne serien til min 12-åring da jeg spurte om tips på bokhandleren her tidligere i høst. Hun var storfornøyd med bøkene, er også HP-fan og elsker bøker type Twilight.
![]() |
#23 |
kamerat
|
F.eks. den første av Tiffany Aching-bøkene, og de må vel være perfekte for dette formålet? (Riktignok skjønner jeg ikke helt hvordan en norsk oversettelse av Pratchett kan yte ham rettferdighet, men the Nac Mac Feegle blir kanskje morsomme med en saftig norsk dialekt?)
![]() |
#24 |
Forelska
|
Nac Mac Feegle, eller Skrællingene som dei heiter på norsk, fungerer faktisk bra i omsetjing - dei snakkar eit slag trøndersk-nordnorsk-nynorsk-samansurium.
![]() |
![]() |
#25 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til fantasyinteressert fjortisFallen engel av Becca Fitzpatrick |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til fantasyinteressert fjortisPercy Jackson har vært en hit her i huset om dagen. Riktignok er Snuppa litt yngre, men hun driver også med Harry Potter, og jeg tror det egentlig er for samme målgruppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Boktips til fantasyinteressert fjortisTusen takk for mange flotte tips! The hunger games er bestilt (den norske oversettelsen da), men denne tråden blir nok inspirasjonskilde til neste år også.
![]() |
#28 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Smart! Min 15-åring elsket den boken (leser engelsk), og har kjøpt de to andre i serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Boktips til fantasyinteressert fjortis15-åringen min, og samtlige av hennes lesende venner, elsker Gone-serien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til fantasyinteressert fjortisRubinrød og Safirblå av Kerstin Gier. Jeg jobber i bokhandel og dette er favorittboka til alle ekstrahjelpene! Ellers leser jeg en bok nå som heter Heaven, skrevet av Christoph Marzi. Har bare lest halvveis, men så langt liker jeg den veldig godt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|