Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 14:17   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?

Selvsagt er det uakseptabelt å behandle kunder slik, men jeg kan tenke meg at hun har betalt frem til åtte og at det forventes at butikken er klar til å stenges når klokka slår. Ikke uvanlig avtale for butikkansatte det. Uansett så bør det jo ikke gå utover kundene at de ansatte må ta oppgjøret på fritiden sin, så det var uprofft av henne å være så sur.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:22   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Jeg hadde en slik opplevelse på Mester Grønn. En venninne fødte og jeg ville på kveldsbeseøk med bukett. I butikken var det flere kunder, en ansatt betjente kassen og en ryddet. Da det var min tur, spurte jeg på bukett. Ikke bare hadde hun ikke tid, men jeg ble tilsnakket høyt og klart. Jeg skrev til kjeden, men de svarte ikke.

Nå vet jeg ikke når du var der, men jeg forstår at de ikke vil lage en bukett til deg rett før stengetid når det er flere kunder i butikken. Jeg syns riktignok at hun kunne ha sagt i fra på en høflig måte.

Jeg har selv jobbet i butikk, og selv om vi alltid var høflige og hjelpsomme helt frem til stengetid, så hadde vi ikke anledning til å være fullstendig oppofrende for alle kundene de siste minuttene. Vi gikk aldri fra butikken før 30 minutter etter stengetid, og det var 30 minutter vi ikke fikk betalt for.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:26   #3
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Da jeg jobbet i butikk så hadde vi ikke betalt for annet enn åpningstida, dvs hvis kundene brukte lang tid så måtte man bruke ubetalt fritid på å hjelpe. Hvis man ikke klarte å skvise kassaoppgjøret inn i åpningstida, så ble det også ubetalt fritid.
Høres ut som om det er noe av det samme her, noe som gjør at man kvier seg veldig for å hjelpe de siste minuttene av åpningstida. Erfaring hos oss viste seg nemlig at de som kom senest hadde all verden av tid og skulle se alt før de bestemte seg.

Og nå sier jeg ikke at oppførselen beskrevet i HI er riktig altså, den var uhøflig.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 14:34   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også jobbet i, og drevet butikk. Satt i kassa da jeg var 18 år, vi hadde fast kunde fredag kveld kl 19.55 med toppet handlekurv, tror han tok hintet da alle tre rømte kassa og lot sjefen ekspedere kunden. Ikke pent gjort, men veldig morsomt den gang.

Jeg gjorde kanskje en stor feil ved å si at åpne/stenge var inkludert i timelønn, jeg lønnet endel over tariff. Sikkert smartere å lønne .15 min over og 15. min før. Noe annet blir fort glemt.

Men som i det tilfellet jeg beskrev, ingen unskyldning for ikke å være høfflig i hele åpningstiden. De fleste kunder forstår at ansatt skal rekke buss osv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.