Sv: Da damene dro
Lilium3: Men skadefrohet? Der er jo ikke bare mennene som har lagt opp til at det er slik, og mye av grunnen er jo at de jobber hjemmefra i lengre perioder. Vi kvinner har vel like mye "plikt" til å inkludere mennene i barn og hjem.
Selv har jeg erfart det siste året, da mannen min har jobbet hjemmefra man-torsd, at jeg også har et ansvar for å inkludere ham når han kommer hjem. Ungene og jeg har jo hatt orden på alt de dagene har har vært bort, og han får ikke alt formidlet gjennom en og annen telefonsamtale.
Det skal dog sies at min mann er mer borti vaskemaskina enn meg, og han både rydder og vasker hus. Vi har hatt en lang vei for å komme dit, og det har vært noen kamper også, men jammen meg har jeg måtte arrestert meg selv noen ganger for å være en riktig bitch også. Der jeg har klaga, sutra, komandert og vært dirkete ufin. Da jeg gjorde noe med dette, så jeg jo raskt at mannen i huset bidro mye mer og ønska å gjøre det. Hadde jeg gått rundt og være skadefro, "nå skal du jammen meg få se alt jeg gjør," så tror jeg det hadde begrensa mye av familielivet og samarbeidet til oss. Blid kone + blid mann = underverker i vår heim. 
Og ungene her har gått i merkelige klær enkelte dager, men så lenge de er varme og tørre, så får det så være. Jeg har vært skikkelig hårete i halsen innimellom, men det ser da ut til at ungene våre har det bra - tross en far som ikke aner hvilke klær som "hører sammen."
|