Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har man pent servise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-11, 17:44   #101
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg er forbauset over hvor mange som driver og vasker for hånd her.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:11   #102
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har mummi kopper og asjetter til hverdags. Og så menu fat til middag. Vi har også fin servise som brukes i bursdager og av og til ellers. Partitur fra porsgrund. Det er ikke sånn kjempefint og går i oppvaskmaskinen. Kunne lett brukt det til hverdags også men så er det sånn at vi har så mye ekstra ting til dette, i forskjell til de sikkert dyrere mummi fatene og menu fatene. Så da blir det spart til hverdags. Men hender jeg henter wok fatene når vi har wok eller pasta. Liker de kjempegodt. Vi har valgt 2 forskjellige koppestørrelser til partitur serviset. Små krus og store krus, så ingen av de i fingerbøll størrelse.

Har et Disney juleserviset fra firkløveren også. Er ikke like glad i det. Rett og slett fordi jeg ønsket meg noen fat når jeg var 17-18. Svigermor og mamma tok av og kjøpt alt. Det er sikkert vert 25 000kr. Jeg skulle ha noen få fat jeg. Blir litt sur når jeg tenker på de store verdiene som står i skapet der. Får ikke så mye igjen for det om jeg selger det heller. Tror og svigermor forsatt har noen deler som nok dukker opp til bursdag og jul fremover forsatt. Drit lei hele greiene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 20:54   #103
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Man har et Figgjo-servise som brukes til daglig og et hvitt Villeroy og Boch-servise som brukes til fest og hverdags. Man er ikke så nøye på å skille på det her i huset.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:06   #104
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hverdagsservise fra Denby, det har vi hatt i elleve år, og det har begynt å gå litt skår av middagstallerknene. Derfor kjøpte vi for to år siden litt penservise, et sørafrikansk keramikkservise jeg liker veldig godt, men som bare brukes til pen-pent.

Gammel 31-10-11, 21:39   #105
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er jo foreldreløs så jeg har jo arvet pent kaffeservice, med skåler og alt. Blå Måke har jo vært ute så lenge at jeg synes det er kult nå, elsket det som liten så jeg synes det er morsomt.

Har alltid trodd jeg skulle få mors penservice men det endte hos broderen, men det bryr jeg meg ikke om.

Har noen arvede pentallerkner også, men det er ikke et helt service. Ellers går det i Edme, men ikke med de minste koppene. Har de største + noen tekopper.

Jeg har ikke orket å samle på noe bestemt middagservice. Men kanskje jeg kjøper noe på auksjon en dag.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:46   #106
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har penservise, Saturn Platinum fra Porsgrund. Og så har vi Jamie Oliver-servise til hverdags. Begge deler brukes stadig vekk, og begge deler går rett i oppvaskmaskinen.
I tillegg har vi intet mindre enn 2 sett kaffeservise av typen blomster med sølv eller gull-kant, begge sett er arvegods. Det brukes et par ganger i året, sånn når det er fint besøk og min farmor er her og sånn.

Gammel 31-10-11, 22:29   #107
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo en hamster, og har latterlige mengder med servise.

Vi har en IKEA-servise til hverdags, som skal byttes ut med et skikkelig og solid "hverdag og helg og besøk"-servise når jeg finner et jeg blir enig med meg selv om at jeg liker aller bestest. Da skal det også erstatte det blå Höganäs søndager-og-besøk-serviset.

Så har jeg et lekkert besteservise i hvitt og sølv. Det går i oppvaskmaskinen, ja. Det er da hele poenget med å kjøpe dyrt servise - at det skal tåle maskinvask!

Og så har jeg fruktfat og dessertskåler som er arvet av grandtante. Og middagsservise til 8 ditto. Og enda et gaaaaammelt og gulnet middagservise til 8 som jeg altfor sjeldent bruker, fordi det må håndvaskes.

Og juleservise.

Jeg sier ikke at man må ha det på det viset, altså.

Skulle jeg begynt fra scratch så ville jeg valgt ett servise som kunne fungere til både hverdags og fest, som det rene, hvite fra Figgjo, eller Edge fra Wedgewood. Som har en kvalitet som tåler hverdagsbruk og er pent på et festbord også.

Gammel 31-10-11, 22:55   #108
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmnjah. Har et utgått servise fra Villeroy & Boch. Det er ganske så "ut" i sterke farger og stort mønster. Men jeg syns nå det ikke ser for ille ut på en enkel hvit duk. Har for lite kaffekopper, og umulig å komplettere. Jeg begynte å kjøpe et hvitt Villeroy & Boch servise, og det har også gått ut. Jeg har ikke god smak, det er sikkert. Lurer på hva skal jeg med dype tallerkener? Serverer aldri sodd. Men de hvite flate tallerknene er i bruk om vinteren, og de fargerike om sommeren. Kom aldri så langt at jeg har nok kopper.

Har mest lyst til å kvitte meg med begge, og kjøpe noe annet. Men hvis jeg begynner å samle på et tredje servise, så går det sikkert ut av produksjon det også, så jeg må ha noe så billig at jeg kan kjøpe alt i gangen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg VilleroyandBochFloraBella.jpg (10,5 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg villeroy_boch_foglia_dinner_plate_P0000109510S0001T2.jpg (13,8 KB, 2 visninger)

Sist redigert av Mrs. S : 01-11-11 kl 00:53.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:59   #109
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Lurer på hva skal jeg med dype tallerkener? Serverer aldri sodd.

Grøt, suppe, dessert, wok...

Gammel 31-10-11, 23:01   #110
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Grøt, suppe, dessert, wok...

Blir julegrøt hos meg i år. Tror det er første gang de hvite dype tallerknene blir brukt.

Gammel 31-10-11, 23:06   #111
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker som regel pasta også i dype tallerkner. Slik som italienerne gjør!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 23:08   #112
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og suppe!?? Man spiser da masse, masse suppe?! :skingrestemme:

Gammel 31-10-11, 23:08   #113
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hm, betyr det at jeg bør samle et penservise? Jeg har et som jeg har arvet etter mamma som fikk det i bryllupspresang. Det er med gyllkant og blomster. Ikke helt min stil men et barndomsminne og derfor koselig å bruke. Bruker det stort sett bare til jul og nyttår. Dessuten fullt av krakkeleringer og det er slått av en del skår her og der. Da bør jeg ha noe nytt da?

Gammel 31-10-11, 23:11   #114
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Man bør ingenting (når det gjelder servise, i hvert fall). Det er det som er fint med å ha kommet til 2000-tallet. Man MÅ ikke ha penservise og sølvtøy til 12. Man MÅ ikke vaske blomsterurnene ukentlig. Man MÅ ikke sylte og safte hver høst.

Men hvis man VIL så er det lov.

Gammel 01-11-11, 00:33   #115
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg har arvet middagsservise med flust av fat og skåler i ulike størrelser. Det er ikke så fint, sånn sett, men det er koselig synes jeg og med mindre noen frir slik at vi kan ønske oss servise i presang blir det farmorserviset på bordet når vi er mer enn 4 til bords. Koselig går foran trendy altså.

Jeg har, når jeg tenker meg om, kaffiserviset etter mormor. Det husker jeg aldri å bruke, enda så glad jeg er i det. Er type koselig foran trendy det også, og det kjenner jeg passer meg helt fint. (Tror egentlig jeg selv er mer koselig enn trendy faktisk, så jeg kjører iallfall gjennomført stil vil jeg si. )

Gammel 01-11-11, 00:51   #116
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Servise!!!!!!!!!

Gammel 01-11-11, 00:55   #117
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Servise!!!!!!!!!

Ok, ok, har rettet innlegget.
*skriver servise 100 ganger på tavlen med verkende fingre etter at Pelle smekket med linjalen*

Gammel 01-11-11, 00:57   #118
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Dere andre kan stille dere i kø for krittet bak Mrs. S.

Gammel 01-11-11, 00:57   #119
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Ok, ok, har rettet innlegget.
*skriver servise 100 ganger på tavlen med verkende fingre etter at Pelle smekket med linjalen*

Eventuelt kan du komme deg billig unna med ctrl+C - ctrl+V

Gammel 01-11-11, 06:43   #120
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har flere "pene" serviser, men siden de ikke tåler oppvaskmaskin, har de kun funksjon som støvsamlere :lat:. Det mest solide og hyggeligste serviset mitt ble i sin tid kjøpt på Biltema.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.