Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er en feminist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 22:52   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en feminist?

For meg er det et prinsipp å si at jeg er feminist. Men så ser jeg også sånn ca ut som en mann og går på jobb uten sminke, så jeg er kanskje blant dem som opprettholder det treige imaget til feministene - hehe.

Grunnen til at jeg er feminist er selvsagt at kvinner ligger langt bak menn i forhold til mye - og jeg er for likeverd mellom kjønnene.

Gammel 28-10-11, 23:20   #2
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en feminist?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jeg vil ikke si at du er et brødhode på grunn av interessene dine, nei. Men mener du at feminister mener at det ikke er forskjell på kjønnene?

Jeg mener ikke at dette gjelder alle feminister nei. Et eksempel som kan belyse det, er at en del profilerte kvinnelige 68-ere har vært kritiske til at fedre skal få lik del i omsorg for barna etter skilsmisse. Jeg tolket det dithen at de mente mødre var bedre egnet som omsorgspersoner enn fedrene. Jeg opplever at feminister i min generasjon (30-40-åringer) har den holdningen. Det er vel trender og retninger innenfor feminisme som alle andre -ismer.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Grunnen til at jeg er feminist er selvsagt at kvinner ligger langt bak menn i forhold til mye - og jeg er for likeverd mellom kjønnene.

Jeg er veldig opptatt av likestilling og har jobbet politisk for en del temaer som har med nettopp det å gjøre, men jeg har ikke pleid å kalle meg feminist. Det er ikke veldig bevisst, men kanskje har det å gjøre med at jeg ikke identifiserer meg helt med den "pakken" jeg opplever at det er å være feminist i min tid/generasjon.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.