|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#861 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Ringenes Herre er skumlere, mye mer avansert og langt mer langdryg. Jeg hadde ikke latt et barn høre den på lydbok alene. Dels fordi den kan være skummel, men like mye fordi de aller flest barn vil trenge forklaringer på det som står i boken underveis. |
![]() |
![]() |
#863 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Trofaste Knerten |
![]() |
![]() |
#864 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Min 10-åring gikk fra Harry Potter til Lyntyven. |
![]() |
![]() |
#865 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?"Neshorn spiser ikke pannekaker" er siste bok her. Fantastisk bok!! Ungene elsket den og jeg lo og fikk meg en tankevekker i en stresset hverdag.
#866 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Leste "Bæsjefesten" for begge barna i dag.
![]() |
#867 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Lillesøster har akkurat fått fireårsboken fra kirken og vi deler på å lese den for henne.
#868 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Charlie og Lola ble lest i morges; "Oisann, men det var ikke meg". Jeg eeeelsker Charlie og Lola bøkene!
#869 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?"Lær å snakke dragonesisk" av Cressida Cowell. Tredje bok om Hikken Horriblus Haiflabb. Gutten vår på 8år synes disse bøkene om Hikken er moro og forlanger at vi leser minst et kapittel hver kveld. Han har alle 4 bøkene som er oversatt til norsk og håper neste kommer snart.
#872 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg og frøkna leser for tiden boka om Mummitrollet og "trollmannens hatt".
![]() |
#874 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Min 8-åring lånte en bok hos en venninne en dag: |
![]() |
![]() |
#875 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Brødrene Løvehjerte leser jeg for 8-åringen. Han sa først at alle bøkene av Astrid Lindgren var blææh, men jeg insisterte at vi leste et par kapittel av Brødrene Løvehjerte før vi dømte den. Nå vil han helst at vi leser mere enn et kapittel hver kveld. Var visst spennende likevel
#876 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Venezia-mysteriet av Bjørn Sortland. Egentlig hadde Poden begynt på denne selv, men så fikk jeg også lyst til å lese den etter å ha hørt så mye pent om forfatteren da han fikk Aschehoug-prisen, så da gikk vi over til å ta den som høytlesning.
#877 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser maibritt og marsbritt, og så holder vi på med vaffelhjerte.
#878 |
Eklektisk
|
Det går an å lese under kveldsmaten, om man får dårlig tid. Og om en bare får tid til å lese tre ganger i uken, så er jo det bra. |
![]() |
![]() |
#879 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?I går kveld begynte han på Hurra for tante Jensen av Sidsel Mørck. |
![]() |
![]() |
#880 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Leste for gutten min i kveld: "Når bestevenner flytter" som var en kjempefin bok. Vi flyttet jo i sommer, og det var ikke bare lett for ham, så det var fint å få en bok om det nå. (har jo lest Ole Aleksander på flyttefor også, super den og). Etter på fant vi mange positive ting med flyttingen!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|