Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-11, 21:56   #1
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?

Jeg kan ikke glemme den gangen jeg fikk anbefaling om å kjøpe ny sko til Tuppa på halvannet. Foten sto nærmest i spenn stakkar. Jeg bare flirte og sa det ikke var rart når de hadde trødd henne ned i naboknaggens sko som var to nr for små.
Så noe rart gjør de av og til..

Gammel 22-10-11, 22:11   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Værdama, her.

Jeg kan ikke glemme den gangen jeg fikk anbefaling om å kjøpe ny sko til Tuppa på halvannet. Foten sto nærmest i spenn stakkar. Jeg bare flirte og sa det ikke var rart når de hadde trødd henne ned i naboknaggens sko som var to nr for små.
Så noe rart gjør de av og til..

Au det må være vondt å bli presset ned i for små sko.

Poden her fikk på seg en regnbukse som var altfor liten engang, den var lånt av noen andre. Når jeg kommenterte at han aldri har hatt regntøy så kom det ,ja det vet vi jo så vi burde kanskje tenkt at det ikke var hans ja, poden hadde nektet å ta den på fordi den ikke var hans. Han ble straffet med timeout.

Mye rart som skjer rundtomrking ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 22:52   #3
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inagh sa det!

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Selvsagt skal vi sørge for at det er en viss orden i garderoben. Det er nok helt klart forskjeller på hvordan hver enkelt barnehage løser dett. Gode rutiner er et godt utgangspunkt.
Barnas klær er også foreldrenes ansvar. Når man henter barnet sitt bør man sjekke over barnas kurv. Har barnet alt som er nødvendig i kurvene sine? Ta hjem skittent eller for smått tøy osv osv.

Hadde alle foreldre hatt bedre rutiner når det gjelder skiftetøy, så hadde det ikke vært så kaotiskt som det ofte blir.

Jeg har ikke tal på hvor mange kurver og hyller vi har i barnehagen som bugner over av tøy, og dertil tøy som ikke er videre fornuftig. Vi jobber for at barna skal bli mest mulig selvhjelpne i forhold til påkledning, men hvordan kan man forvente at barnet vet hva det skal tre på seg når kurven inneholder 10 gensere og en truse. Noen fyller på kurven nesten daglig, men tar aldri hjem noe. Det sier seg selv at det blir kaos.

Så ja, barnehageansatte har et ansvar, men da må foreldre i hvertfall prøve å legge forholdene til rette.

Foreldre må hjelpe til å holde orden i hyllene og på knaggene.
Vi er flinke til å rydde og holde orden, men det hjelper lite når noen kommer med nytt av klær hver dag og ingenting blir tatt med hjem.

Jeg har tellt sju skjørt/kjoler, fire shorts, tre single sokker, to singleter, to pjuskesjerf i akryl, en "pelsjakke", to uforede sommerdresser, to par sandaler, to sydvester og et par gummistøvler med hull, i hylla til en treåring i oktober.
Alt most sammen i en bærepose!
Ikke en truse, strømpebukse, bukse, langermet genser eller annet som man kan trenge på den tiden av året.

Eller to regnsett, to vårdresser med løst for, en dress med fast for, et par Viking Thermo, to par gummistøvler, et par GoreTexstøvler, en sydvest på knaggen i grovgarderoben. Inne; tre fleecejakker, to fleecebukser, en ull heldress, to sett ullundertøy, fem luer, åtte par votter(i ulike utgaver), to par tøfler, et par sandaler, to tyllskjørt, en "ballkjole", to joggebukser, to Hello Kittyjakker, to dunjakker, en dynejakke og fem hårbøyler. Det er ikke lett å finne frem for hverken stor eller liten i det utvalget av klær.

På en av de andre avdelingene har vi funnet ut at det er en av ettåringene som ommøblerer i posene(vi har blå IKEA-poser pga lus). hun ble tatt på fersken ...

Vi har mistet et antrekk i barnehagen, det er jeg helt sikker på at noen fikk med seg hjem, enten ved et uhell og syntes det var flaut da de oppdaget det, eller at noen har tatt det med vilje. Det dukket aldri opp igjen.
På skolen er det annerledes, men nå er W i tillegg et rotehode(bryr seg ikke), men noen må ha tatt ting med seg og ikke tatt det med tilbake igjen. Alt er merket godt!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:47.