Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 22:22   #1
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmefarging av hår. Do's and don'ts

Skal du farge blondt hår hjemme bør du ha noe med rødtoner i, elelrs kan det ende opp som grønt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 22:25   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Skal du farge blondt hår hjemme bør du ha noe med rødtoner i, elelrs kan det ende opp som grønt.

Jeg har nok blitt mørkere enn blond med årene. Er i såfall helt mørk-blond (men for meg ser røttene mørkere ut enn det), så jeg tror ikke det skal være en problemstilling.

-Pippi
Robyn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 22:41   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg har nok blitt mørkere enn blond med årene. Er i såfall helt mørk-blond (men for meg ser røttene mørkere ut enn det), så jeg tror ikke det skal være en problemstilling.

Jeg tenkte på om du hadde bleikede striper. For i sånne fall bør disse pigmenters først tror jeg.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 22:45   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg tenkte på om du hadde bleikede striper. For i sånne fall bør disse pigmenters først tror jeg.

Ja, hadde egentlig tenkt å gjøre det helt til jeg så Synnemors innlegg og så ble jeg usikker på om jeg kanskje skulle teste ut uten. Galskap?

Og er glansvask det greieste? Heter det forresten glansvask lengre? For man har permanent hårfarge og glansvask, eller?

Kjenner jeg er ute på ukjent terreng her, ja. Men har frisørvenninne som sikkert kan gi meg litt tips selv om hun ikke har jobbet som frisør på mange, mange år.

-Pippi
Gammel 03-10-11, 22:53   #5
mylady
Aktiv

mylady sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
mylady er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Ja, hadde egentlig tenkt å gjøre det helt til jeg så Synnemors innlegg og så ble jeg usikker på om jeg kanskje skulle teste ut uten. Galskap?

Og er glansvask det greieste? Heter det forresten glansvask lengre? For man har permanent hårfarge og glansvask, eller?

Kjenner jeg er ute på ukjent terreng her, ja. Men har frisørvenninne som sikkert kan gi meg litt tips selv om hun ikke har jobbet som frisør på mange, mange år.

Det finnes permanent hårfarge, minicolor og glansvask. Men de fleste omtaler minicolor og glansvask som om det er det samme. Glansvask varer egentlig 6-8 vask.

Gammel 03-10-11, 23:12   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Stripene mine er ikke helt hvite, de er gylne. Men etter siste frisørbesøk ble det ganske mange av de.

Da er vel minicolor det rette, kanskje, om det varer litt lengre enn glansvask uten å være helt permanent...

Jeg noterer varm farge i allefall. Husker ikke fargekoder jeg har brukt tidligere, men vet jeg hadde en farge som het sjokoladebrun en periode. Av en eller annen grunn lurer jeg på om jeg har hatt 5.3 en eller annen gang, muligens blandet med noe annet. Men siden jeg var veldig mørk en periode og ikke husker hvilken av periodene det var fra skal jeg nok ikke gamble med tall jeg tror jeg husker.

-Pippi
Gammel 04-10-11, 17:55   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Skal til frisøren på fredag. Tror det er greiest å la frisøren fjerne stripene, så kan jeg heller fortsette hjemme etter det.

-Pippi
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.