|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?Nei, det syns jeg ikke. Der man forsyner seg selv hadde jeg nok gjort mitt for å greie å spise opp, og hadde nok hvertfall spist 3/4. Om man bare har pirket litt i det etter å ha dynget på, er det litt uhøflig.
|
|
|
#2 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?
Helt enig
|
|
|
|
#3 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?Jeg synes ikke det er uhøflig. Det skjer meg titt og ofte, så kanskje derfor jeg ikke synes det.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Poenget er selvsagt å ikke forsyne seg med mer enn man ønsker å spise, og det er det jo mange gode grunner til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?Jeg tenker veldig likt som deg Polyanna. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() |
Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?Nei, det er ikke uhøflig å ikke spise opp. Så mange mennsker lever med et vanskelig forhold til mat, og det å tvinge i seg selv bare for å være grei synes jeg er uaktuelt.
|
|
|
#7 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?Å ikke spise opp alt som andre har servert, er OK. Å være så grådig at man ikke evner å spise det man selv har forsynt seg med, vitner om lite dannelse eller etikette.
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Enig, buffeter, særlig under familieferier, unngår jeg. Det er helt utrolig hva mange foreldre synes er helt greit at barna driver med når de forsyner seg selv. Det er forøvrig noen voksne som holder på slik også. "Nå har vi betalt, så nå skal det fråtses og grises!" |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sånn passe sane
|
Ja, det er klart man alltid prøver å ta akkurat passe mengde.
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Å ikke spise opp maten sin - er det uhøflig?Jeg synes det er lov å la mat ligge igjen når man ikke har forsynt seg selv. Og er også alltid nøye med å fortelle kelneren at det var godt, bare litt for mye. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|