|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Hvordan er Harry Potter, sånn sammenlignet med Ringenes Herre? På en "skummelhetsskala", mener jeg? Jeg lurer på om Snuppa er klar for Ringenes Herre på lydbok når hun er gjennom Harry Potter. Jeg innbiller meg liksom at hun vil like Ringenes Herre også når hun digger Harry Potter så veldig. Men Ringenes Herre er kanskje myntet på et eldre publikum enn HP? |
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Ringenes Herre er skumlere, mye mer avansert og langt mer langdryg. Jeg hadde ikke latt et barn høre den på lydbok alene. Dels fordi den kan være skummel, men like mye fordi de aller flest barn vil trenge forklaringer på det som står i boken underveis. |
|
|
|
|
#3 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Min 10-åring gikk fra Harry Potter til Lyntyven. |
|
|
|
|
#5 |
|
Eklektisk
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Min 8-åring lånte en bok hos en venninne en dag: |
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Brødrene Løvehjerte leser jeg for 8-åringen. Han sa først at alle bøkene av Astrid Lindgren var blææh, men jeg insisterte at vi leste et par kapittel av Brødrene Løvehjerte før vi dømte den. Nå vil han helst at vi leser mere enn et kapittel hver kveld. Var visst spennende likevel
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|