Sv: Gift deg eller skriv samboeravtale
M^2: veldig god sammenligning det med samboerskap med studie en er o.l.!
Kie: folk diskuterer ikke med stråmenn her, vi* er bare veldig uenige med deg i hvordan se på ansvar for eget liv og egne beslutninger. Du har en mye mer forståelsesfull tilnærming til folk og feil de gjør, og jeg syns du bikker over i total ansvarsfraskrivelse der ingenting er noens feil, alle bare er en "kork i livets elv" og bare er hjelpeløse ofre for hva livet har gitt dem.
Det finnes mange feil folk gjør i livet som det ikke finnes forsikringer eller backupløsninger for. Noen av dem innebærer å utsette seg for urett. Å svare på Nigeria-spam. Å reise på ferie uten reiseforsikring og bli rundstjålet. Å la seg lokke ned svartløypa dagen etter at du begynte å stå slalom.
Og vi snakker altså om et samfunn som ikke lar folk sulte i hjel, her! Folk overlates ikke til seg selv på gata etter et brudd. De blir bare mindre velstående enn det de hadde innbildt seg. Tough.
* Med "vi" mener jeg Fnatten, Smilefjeset, Teo og flere, som jeg bare har lest og prikker, uten å delta.