Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Å la ett av barna feire jul borte

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-11, 21:00   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å la ett av barna feire jul borte

Vi snakker så vidt jeg forstår om en gutt som snart er 14 år?

Jeg tenker at han er mer enn gammel nok til å bestemme hvor og med hvem han selv vil feire jul innenfor rimelighetens grenser, helt uavhengig av hvilke følelser du måtte ha. Dette er ikke noe som på noen måte setter ham i fare og dermed kan avgjørelsen trygt overlates til ham. Kanskje vil han ikke likevel når han får tenkt seg om. Eller kanskje vil han dra og da må du akseptere det. Ta det som en fin øvelse, han kan jo flytte hjemmefra om få år.

Jeg opplever det som nokså egoistisk å nekte et så stort barn å feire jul sammen med besteforeldre bare fordi du synes det blir trist. Hvis han får en flott juleferie der, så la ham få den opplevelsen.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.