Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook - statusmeldinger, del 2

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-11, 12:32   #421
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook - statusmeldinger, del 2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå florerer det jo av den der om å slette noen innstillinger, også fra dere FP-ere. Jeg er mer enig med den FP-eren som sa at nettet uansett ikke er stedet for privatliv, så helller passe på at det man skriver skal kunne leses av andre.

Og det er jeg selvsagt enig i, men det jeg ikke liker er at FB driver å endrer på alt mulig rart i tide og utide. Nå har det vært sånn at jeg har kunnet bestemt selv hva jeg ville at folk skulle lese og jeg har valgt at kun folk på vennelista mi skal lese det jeg skriver, ikke fordi jeg har noe å skjule men fordi jeg syns det er greiest. En annen ting er jo at jeg har ingen interesse av å lese hva folk jeg ikke kjenner gjør.

Gammel 24-09-11, 12:45   #422
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Nå florerer det jo av den der om å slette noen innstillinger, også fra dere FP-ere. Jeg er mer enig med den FP-eren som sa at nettet uansett ikke er stedet for privatliv, så helller passe på at det man skriver skal kunne leses av andre.

For meg går det ikke på at jeg deler så veldig mye om privaltivet , men jeg vil faktisk bestemme hvem som skal få se bilder av poden, hvem som skal få lese statusoppdateringer osv. jeg er ikke interesert i at vennene til mine venner skal få lese det jeg skriver.
Det er fryktelig teit at de endret på det der.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 12:59   #423
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den der har florert hos meg også siden i går, men nå kom det et slags motsvar:
Hvis det e noen av dere som tror at jeg gidder å holde musepeikeren over navet deres og klikke meg hit og dit for å ikke se kommentaren deres, så tar dere skammelig feil.. Ikke fordi jeg absolutt vil lese kommentaren deres, men hvorfor skal jeg ta meg tid til dette, når dere heller kan tenke to ganger på hva dere "deler" på Facebook. Det e vel bedre at hver enkelt gjør det istedet for at jeg skal gå inn på 400 + profiler å klikke... Eller??

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 13:30   #424
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

http://www.itavisen.no/878634/plager-facebook-deg-igjen

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 14:13   #425
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sitat:

Vennligst drit i å holde pekeren over navnet, vent på rammen som kommer opp, klikke på abonnere og huke vekk noe som helst. Det jeg sier på Facebook kunne jeg like gjerne stå på torget og hyle til hele verden! Jeg ønsker ikke å leve i den illusjonen av at noe som helst av det jeg ytrer her på tryneboka er nært ved å ligne på noe som er sagt i fortrolighet! Etterpå kan du legge dette på din status så mye du gidder. Det driter jeg i!!!

Man kan da vitterlig gå inn og fikse sine egne personverninnstillinger, framfor å kreve at resten av FB gjør det for seg. Makan til latskap!!

Gammel 24-09-11, 14:15   #426
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Man kan da vitterlig gå inn og fikse sine egne personverninnstillinger, framfor å kreve at resten av FB gjør det for seg. Makan til latskap!!

Det gjorde jeg, men folk kunne fortsatt se. Mulig de har fikset opp i det nå.
Så nei ingen latskap.!

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 14:19   #427
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Fiksa, testet, og det var fremdeles synlig.
Hvis det er ordnet opp i nå, er jeg all hæppi.

Gammel 24-09-11, 14:51   #428
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Man kunne ikke det, nei. Mine personverninnstillinger er slik jeg ønsker de skal være, likevel har facebook overprøvd disse og gjort som de ville. SOm de alltid gjør ved endringer.

Gammel 24-09-11, 15:28   #429
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Man kunne ikke det, nei. Mine personverninnstillinger er slik jeg ønsker de skal være, likevel har facebook overprøvd disse og gjort som de ville. SOm de alltid gjør ved endringer.

Jeg har brukt endel tid på å legge inn de personvern innstillingene jeg ønsket. Men det overprøver de jo nå. Derfor er ikke det en mulighet for øyeblikket.

Gammel 24-09-11, 17:51   #430
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg har brukt endel tid på å legge inn de personvern innstillingene jeg ønsket. Men det overprøver de jo nå. Derfor er ikke det en mulighet for øyeblikket.

Samme her, jeg er så drittlei av disse overstyringene og opphevingen av personvernet. Jeg er ikke veldig personlig på facebook, jeg deler ikke mye, men jeg liker ikke at folk jeg ikke kjenner kan lese det jeg skriver, eller det jeg har blokkert enkelte fra å se.

Gammel 24-09-11, 17:52   #431
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja? Og den fjerner kun feeden hos deg, den fjerner ikke dine postinger hos kreti og pleti.

Gammel 24-09-11, 18:09   #432
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Vennligst hold musa unna peker'n...
Og; Hold peker'n unna musa.
Pek aldri på musa...
Hold musa i ro over peker'n...
Eller hold peker'n i ro inni musa....
Sett for gud skyld ikke dette på din status.
Da kan folk tru du er gæærn.....

Rabbit er ikke aktiv  
Gammel 24-09-11, 18:10   #433
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

Vennligst hold pekeren over navnet mitt, vent på rammen som kommer opp - klikk på "Abonnerer" og huk vekk "kommentarer og ting folk liker". Jeg ønsker ikke at mine kommentarer på venners profiler blir lest av absolutt alle til høyre på skjermen! På forhånd takk - etterpå kan du legge denne på din egen "Status" om du heller ikke ønsker at dine kommentarer blir lest av alle dine venners venner ...

Gammel 24-09-11, 18:11   #434
minimee
Aktiv

minimee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Fræna
minimee er litt kul
Standard

DET BESTE SKILSMISSE BREVET EVER!
Kjære kone, Jeg skriver deg dette brevet for å fortelle deg at jeg forlater deg for alltid. Jeg har vært en god mann for deg i 7 år og jeg har ingenting å vise for det. Disse siste to ukene har vært et helvete. ... ... ... ... Sjefen din ringte for å fortelle meg at du sluttet jobben din i dag og det var den siste dråpen. Forrige uke kom du hjem og la ikke engang merke til at jeg hadde en ny hårklipp, hadde kokt ditt favoritt måltid og hadde et helt nytt par silke boksere. Du spiste i 2 minutter, og gikk rett til å sove etter å ha sett alle såper på tv. Du forteller meg ikke at du elsker meg lenger, du vil ikke ha sex eller noe som forbinder oss som mann og kone. Enten er du utro mot meg eller at du ikke elsker meg lenger, uansett tilfelle, er jeg borte. Din EX-mann P.S. Ikke prøv å finne meg. Din søster og jeg reiser til West Virginia sammen! Ha et flott liv!
- Kjære Ex-mann Ingenting har gjort dagen min bedre enn å motta brevet. Det er sant at du og jeg har vært gift i 7 år, men en god mann er en langt ifra hva du har vært. Jeg ser mine såper så mye fordi de drukner ut konstant klaging og sipping fra deg. Synd det ikke fungerer. Jeg la merke til når du fikk ny hårklipp forrige uke, men den første tanken som slo meg var: "Du ser akkurat ut som en jente!" Siden min mor oppdra meg for ikke å si noe hvis du ikke kan si noe hyggelig, kommenterte jeg ikke hårklippen din. Og når du kokte min favoritt måltid, må du ha forvekslet meg med søsteren min, fordi jeg sluttet å spise svinekjøtt for 7 år siden. Om de nye silke boksere: Jeg snudde meg vekk fra deg fordi $ 49.99 prislappen var fremdeles på dem, og jeg ba om at det var en tilfeldighet at min søster hadde nettopp lånt $ 50 fra meg den morgenen. Etter alt dette, jeg fortsatte å elske deg og mente vi kunne finne ut av det. Så når jeg vant 10 millioner dollar i lotto, sluttet jeg i jobben min og kjøpte oss 2 billetter til Jamaica. Men da jeg kom hjem du var borte .. Alt skjer for en grunn, tror jeg. Jeg håper du får oppfylle livet du alltid har ønsket. Min advokat sa at brevet du skrev sikrer at du vil ikke få en krone fra meg. Så ha det bra. Signert, Din ekskone, Rik og Fri! P.S. Jeg vet ikke om jeg noensinne fortalte deg dette, men min søster Carla ble født Carl. Jeg håper ikke det er et problem

Gammel 24-09-11, 18:15   #435
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Jeg vet at jeg kı̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̸̨̨̨̨an få deg til å gnikke på skjermen...

Gammel 24-09-11, 18:19   #436
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gå inn på personverninnstillinger så inn på Applikasjoner og nettsteder, trykk så på rediger innstillinger ved DIREKTE PERSONALISERING, huk vekk den- da skal det være på plass.....

Verre er det jo ikke! Å kreve at alle FB-brukere skal gå inn på hver enkelt venn og hake av, er vel å be om litt for mye.

Gammel 24-09-11, 18:22   #437
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Gå inn på personverninnstillinger så inn på Applikasjoner og nettsteder, trykk så på rediger innstillinger ved DIREKTE PERSONALISERING, huk vekk den- da skal det være på plass.....

Verre er det jo ikke! Å kreve at alle FB-brukere skal gå inn på hver enkelt venn og hake av, er vel å be om litt for mye.

Den er ikke tilgjengelig hos meg.

Gammel 24-09-11, 18:24   #438
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Næsj det er jo bare partnernettstedene og har ingenting med at folk jeg ikke har på vennelisten min kan se hva jeg skriver til andre.

Den er forøvrig ikke tilgjengelig hos meg.

Gammel 24-09-11, 18:25   #439
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Den er ikke tilgjengelig hos meg.

Hø? Merkelig.

Først trykker du på Direkte Personalisering. Da får du opp et bilde med forklaring på hva dette er. Når du lukker ned bildet, så kommer muligheten til å hake den bort.

Gammel 24-09-11, 18:26   #440
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Hø? Merkelig.

Først trykker du på Direkte Personalisering. Da får du opp et bilde med forklaring på hva dette er. Når du lukker ned bildet, så kommer muligheten til å hake den bort.

Nope. "

Merk: Direkte personalisering er ennå ikke tilgjengelig for deg."

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:05.