Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Voldtekt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-07, 19:19   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voldtekt

Jeg anser ikke "orker ikke si nei fordi jeg er for full"-samleie som en voldtekt.

Gammel 16-03-07, 19:23   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg anser ikke "orker ikke si nei fordi jeg er for full"-samleie som en voldtekt.

Men jenta kan jo allikevel ha følt seg voldtatt med påfølgende traumer. Skal ikke hennes følelser tas alvorlig i disse tilfellene? Det syns jeg de skal.
På den annen side syns jeg ikke en mann kan dømmes for å ha gjort dette ...

Gammel 16-03-07, 19:33   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jenta er for full til å si nei, så er hun jo i et bevisstløst stadie, og da kan jeg virkelig ikke fatte at gutten / mannen gjennomfører sex med henne.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:34   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvis jenta er for full til å si nei, så er hun jo i et bevisstløst stadie, og da kan jeg virkelig ikke fatte at gutten / mannen gjennomfører sex med henne.

Men om han er full selv, så ser han det kanskje ikke?

Gammel 16-03-07, 19:58   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men om han er full selv, så ser han det kanskje ikke?

Hvis han er edru nok til å stappe tissen sin inn steder, er han edru nok til å se at jenta er bevisstløs.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:36   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Men jenta kan jo allikevel ha følt seg voldtatt med påfølgende traumer. Skal ikke hennes følelser tas alvorlig i disse tilfellene? Det syns jeg de skal.
På den annen side syns jeg ikke en mann kan dømmes for å ha gjort dette ...

Nei, det syns jeg ikke. Den jenten som evt. føler det slik bør ta seg en tur til psykolog eller noe for å lære seg å ta bedre vare på seg selv. Det er hvertfall ikke samfunnets ansvar.

Gammel 16-03-07, 19:42   #7
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det syns jeg ikke. Den jenten som evt. føler det slik bør ta seg en tur til psykolog eller noe for å lære seg å ta bedre vare på seg selv. Det er hvertfall ikke samfunnets ansvar.

Noen burde i hvert fall helt klart ikke drikke så mye.

Selv om det å si at hun har skylden selv blir litt feil, da høres det jo nesten ut som om det er ok å ha sex med jenter som ikke klarer å si nei da. Om man ikke klarer å protestere betyr ikke det det samme som at man vil ha sex.

Heldigvis har jeg aldri vært så full at jeg ikke har klart å si i fra hva jeg mener.

*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:56   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Heldigvis har jeg aldri vært så full at jeg ikke har klart å si i fra hva jeg mener.

Og det er vel heller det vi burde lære våre jenter (og gutter for den saks skyld.) At det er OK å ha det gøy, og OK kanskje til og med å drikke litt (for) mye, men at det å miste kontrollen ALDRI er et pluss. Og at dersom barna våre havner i en situasjon der de føler de kan miste kontrollen, så bør de ha innprogrammert å skaffe seg hjelp. Alt fra å si fra til en venninne "Oj, nå er jeg visst litt for full tror jeg" og være fortrolig med at det samtidig bør bety "Game over" hva partykvelden angår. Og at det å drikke (mye) faktisk er en fare i seg selv, og at man alltid bør ha sparringpartnere, sikkerhetsnett, backup - whatever, bare man ikke havner slik alene og dermed enda mer sårbar.

Og våre oppgaver som foreldre bør vel være å enten akseptere en viss tilrettelagt eksperimentering med (lovlige) rusmidler (de kommer jo sannsynligvis borti det før eller siden, ikke sant?) eventuelt totalavhold hvis det er det man tror på. Og ha en åpen aksepterende hånd når de møter sine begrensninger. Jeg mener, det blir i mine øyne GALT å straffe en ungdom som har drukket for mye, men likevel klart å håndtere situasjonen OK og tatt sine forholdsregler. En full ungdom som ringer hjem for å bli hentet er vel tross alt flott? (Vanligvis ihvertfall; alder og frekvens har selvsagt betydning...)

Sist redigert av Miss Norway : 16-03-07 kl 21:01.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:42   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Det mener strengt tatt jeg også, men det får meg til å tenke (ikke helt seriøst) på om et forbud mot fyllesex hadde vært på sin plass.

Om hun har følt det som voldtekt, så er det det for henne. Det er ikke dermed sagt at "overgriper" bør/skal dømmes for dette.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.