Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du en misforstått sangtekst?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-11, 02:55   #1
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du en misforstått sangtekst?

Jeg trodde i mange år at "Freak Out" var "Aaaaaafrica"' Mannen min syntes det var hysterisk morsomt, og minner meg på det jevnlig.

Og så kan jeg hele Thriller-albumet utenat på Hjalmar-engelsk.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 12:24   #2
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Jeg trodde i mange år at "Freak Out" var "Aaaaaafrica"'

Jeg og.

Gammel 18-09-11, 14:05   #3
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har også sunget om Bryan adams sex-dream.
For å være helt ærlig er det først i voksen alder jeg har fått med meg noe særlig av sangtekster. Da jeg var ung skrålet jeg med uten å bry meg om hvilke ord som var de riktige, eller hva sangene egentlig handlet om.

Jeg har et helt annet forhold til en del av låtene i dag, kan du si.

Gammel 18-09-11, 14:19   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde i mange år at "Freak Out" var "Aaaaaafrica"'

For ikke å snakke om at jeg også bør melde meg inn i klubben blant de som trodde Bryan Adams utleverte sin debutalder for våte drømmer.

Gammel 19-09-11, 00:07   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

For ikke å snakke om at jeg også bør melde meg inn i klubben blant de som trodde Bryan Adams utleverte sin debutalder for våte drømmer.

Den kan jo bli litt ubegripelig når man tar neste linje i betraktning (bought it at the Five and Dime), men ikke når ma,n som jeg, trodde at neste linje var boy, that was fire and ice. Det hørtes helt logisk ut i sammenheng med våte drømmer nemlig.

Og sånn ca 1987 grublet jeg lenge på amerikanske uttrykk og vendinger for å finne ut hva slags metafor det var snakk om når Glenn Medeiros i starten på andre vers av "Nothing's gonna change my love for you" sang if you hold a hen, it's not so easy ... Det tok to år før jeg skjønte at det var if the road ahead is not so easy.

Gammel 19-09-11, 12:54   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er for så vidt ikke en dårlig kobling, all den tid sangen ikke handler om året 1969, men den eh .. seksuelle stillingen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 13:03   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er for så vidt ikke en dårlig kobling, all den tid sangen ikke handler om året 1969, men den eh .. seksuelle stillingen.

Jøss, ja da lærte jeg jammen meg noe i dag og.

Gammel 19-09-11, 13:07   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du kødder, sant?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 22:10   #9
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trodde i mange år at "Freak Out" var "Aaaaaafrica"' Mannen min syntes det var hysterisk morsomt, og minner meg på det jevnlig.

Og så kan jeg hele Thriller-albumet utenat på Hjalmar-engelsk.

Hahaha! Jeg greier fortsatt ikke å legge fra meg "freak out" når jeg hører den sangen.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 12:12   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg kan rappe den "gangstas paradise" på hjalmar-engelsk. samme med å synge "always" av bon jovi.
det værste er at jeg ikke klarer å endre det pga det sitter så godt i meg..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.