Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund eller ikke?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 21:24   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Uavhengig av rase, størrelse på hunden, pelslengde, så har jeg enda ikke vært hos hundeeiere der man ikke kan merke at det bor en hund. Det lukter, det er potespor på gulvet, det er hår, det er halvtygde hundeleker, osv, osv. Samme hvor nøye eierne er, så er man jo ikke i tvil om at det pågår et hundehold på stedet. Jeg tror ikke det er til å unngå. Spørsmålet blir om man synes fordelene veier opp for ulempene.

Jeg tror neppe det er et sjakktrekk å skaffe seg hund i nevnte situasjon, men det trenger jo ikke å gå ille heller.

Gammel 17-09-11, 21:27   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Uavhengig av rase, størrelse på hunden, pelslengde, så har jeg enda ikke vært hos hundeeiere der man ikke kan merke at det bor en hund. Det lukter, det er potespor på gulvet, det er hår, det er halvtygde hundeleker, osv, osv. Samme hvor nøye eierne er, så er man jo ikke i tvil om at det pågår et hundehold på stedet. Jeg tror ikke det er til å unngå. Spørsmålet blir om man synes fordelene veier opp for ulempene.

Hm. Du har et poeng, og det er ikke vitkig for oss å unngå lukt, men jeg vil ikke ha hårballer overalt heller. Jeg er ganske nøye det, og det er jo en ulempe, sikkert, men på den andre siden kan det jo være at det ikke blir så skittent hjemme da. Jeg vet ikke.

Jeg har vært hjemme hos hundeeiere der det ser grisete ut, og jeg har vært hjemme hos folk hvor jeg ikke merker at det bor hund, men jeg aner ikke hvordan det ville blitt hos oss. Jeg fikser ikke hår overalt, det gjør jeg ikke. Men trenger det bli det?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:33   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har vært hjemme hos hundeeiere der det ser grisete ut, og jeg har vært hjemme hos folk hvor jeg ikke merker at det bor hund, men jeg aner ikke hvordan det ville blitt hos oss. Jeg fikser ikke hår overalt, det gjør jeg ikke. Men trenger det bli det?

En schnauzer røyter vel ikke så mye?

For oss er også hår viktig. Vi vil kun ha ikke-røytende hunder i hus. Her synses det ikke at det bor hund, på gulvene altså. Men klart, du ser jo kurven, matskål, etc.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:34   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

En shnauzer røyter vel ikke så mye?

For oss er også hår viktig. Vi vil kun ha ikke-røytende hunder i hus. Her synses det ikke at det bor hund, på gulvene altså. Men klart, du ser jo kurven, matskål, etc.

En schnauzer røyter nok ikke så mye, nei. Jeg tenker mer på søle, flekker og sikkel. Jeg har ikke peiling på hvor mye det vil bli av sånt. Og mange hunder er veldig "fettete" i pelsen, slik at man blir fettete i hendene når man klapper. Er schnauzerne verre enn andre hunder på det området?

Leker, kurv og matskål må vi jo ha.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.