|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Superlæreren?
Fordi man mener at en lærer som jobber under helt andre forutsetninger enn 99 % av alle andre lærere i landet er _en smule_oppskrytt? For meg må han gjerne gjøre det bra karrieremessig (eget TV-program osv) så jeg føler meg ikke spesielt truffet av jantelovbeskyldningene, men folk må forstå at det som vises på TV i veldig liten grad lar seg gjennomføre i en normal skolesituasjon.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Det tror jeg veldig mange forstår også. Om noe så setter disse programmene fokus på hva skolen kunne gjort med flere ressurser. Men gjennom hele tråden har du himlet og latterliggjort, og påstått at han hvertfall ikke kan lære deg noe, siden han jobber under så fantastiske forutsetninger, i motsetning til deg. Da finner jeg det litt rart at andre lærere, som heller ikke er TV-lærere for 8 elever, faktisk greier å bli inspirert av det han forteller. Det er det jeg mener med jantelov, ikke at du er misunnelig på TV-programmet hans. Men du mener at han ikke må tro at han er noe, så lenge han ikke jobber under dine forutsetninger.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skrev allerede i første eller andre innlegg at jeg var glad for at ungdommene fikk hjelp, jeg tror ikke du finner mange (lærere eller andre) som ikke er det. Og selvsagt er han engasjert, det ville vel ikke blitt særlig til TV-program hvis han satt og døste bak kateteret.
Jeg skrev dette tidligere: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Det tolket jeg som at du omtrent gikk for matens skyld. Du skrev også:
og
Jeg har heller aldri påstått at du har sagt det, men jeg syns holdingene dine viser det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|