Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Valg 2011 - En meningsmåling

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Se resultatene: Partier
Arbeiderpartiet 110 34,92%
Fremskrittspartiet 2 0,63%
Høyre 69 21,90%
Kristelig Folkeparti 7 2,22%
Kystpartiet 0 0%
Norges Kommunistiske Parti 0 0%
Det Liberale Folkepartiet 0 0%
Byluftlisten 1 0,32%
Senterpartiet 7 2,22%
Sosialistisk Venstreparti 40 12,70%
Venstre 59 18,73%
Demokratene 0 0%
Miljøpartiet De Grønne 6 1,90%
Pensjonsitpartiet 0 0%
Rødt 8 2,54%
Radikale Sosialister 0 0%
Samefolkets Parti 0 0%
Solidaritetslista 0 0%
Stemmer ikke 1 0,32%
Vet ikke 5 1,59%
Deltakere: 315. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-11, 17:19   #81
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valg 2011 - En meningsmåling

Venstre i år også, ser det ut som.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 17:35   #82
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ga min stemme til Høyre. Synes de har fått til masse fint i byen her de siste årene, så jeg synes de skal få fortsette å gjøre det.

Gammel 11-09-11, 17:55   #83
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Stemmer du i gamlekommunen, da? Kjør hit og stem i dag, så skal dere få nybakt brød. (Jeg vet nok at dere ikke har noen planer for dagen - jfr facebookstatusen til herr J.)

Vi har hatt overnattingsbesøk av kompisgutt til kl 16. Så hadde blitt litt seint!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:16   #84
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Eller kanskje mannen din er litt mindre uforskammet enn min.

Neppe, uten at jeg ser hva det har med saken å gjøre. Her i huset er vi temmelig røde begge to, gitt.

Gammel 11-09-11, 18:20   #85
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Neppe, uten at jeg ser hva det har med saken å gjøre.

Som jeg sa: "Mannen min, som ikke har veldig mye til over for partiet (*), fleiper litt med det og kaller det uforskammet nok for en "frustrert frue-greie"."

(*) Altså Venstre.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:30   #86
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jada, jeg leste det, men det har da fint lite med om min mann er uforskammet å gjøre? Jeg stemmer jo ikke Venstre... Jaja. Kanskje jeg er treig i dag.

Gammel 11-09-11, 19:30   #87
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg stemmer jo ikke Venstre...

Men det visste jeg ikke med sikkerhet da jeg antydet at kanskje mannen din er litt mindre uforskammet enn min.

(Men dette betyr slett ikke at du er treig, bare at jeg kverulerer. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 19:50   #88
ingling

ingling sin avatar

Standard

(Men dette betyr slett ikke at du er treig, bare at jeg kverulerer. )

Gammel 11-09-11, 21:03   #89
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Venstre ser ut til å gjøre det bra her på FP - det kan jeg like.

Ja, hva ER det med V og FP!?

Jeg har stemt, ass. Ap. Men syns det var mye V- folk her!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 22:17   #90
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg endte med å stemme på to forskjellige partier, og kan derfor ikke stemme i pollen her.

Gammel 11-09-11, 22:38   #91
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Stemmer SP i kommunevalget. De er de eneste som vil ha aktivitet i hele kommunen, både sentrum og grender. Øvrige partier vil helst ha alt til sentrum. FRP støtter forøvrig SP i "mine" kampsaker så leder i partiet skal få en personstemme av meg.

Fylkestingert aner jeg ikke hva jeg skal stemme. Elle melle deg fortelle....AP og KRF utgår ganske sikkert.

Gammel 11-09-11, 22:40   #92
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Disclaimer: det betyr selvsagt ikke at man må være velutdannet eller kulturbevisst eller kvinne for å stemme de to partiene, ei heller at man ikke er det hvis man stemmer noe annet.

Da skulle alle mulige forbehold være tatt og du unngår å støte noen.

Gammel 11-09-11, 23:13   #93
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå fikk jeg en "oj, er det fylkesvalg også"-opplevelse her. Men det er det vel. Jeg bare aner ikke hva som er sakene der. Uansett, jeg har landet på arbeiderpartiet. Jeg liker folka der bedre og jeg er mer sosialdemokrat enn høyrevelger, i tillegg til at man ikke kan risikere samarbeid med FRP. Sakmessig er jeg ikke så uenig med høyre heller.

Hehe, det kunne jeg skrevet selv.
Jeg vurderer gi personstemme til H sin ordførerkandidat da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:20   #94
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg stemt og ga 3 personerstemmer

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:54   #95
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan noen forklare meg hvordan stemmene vektes når man gir personstemmer utenom det partiet man gir sin stemme til? I veilederen for valget sto det et eller annet om at man da gir en del av sin avgitte stemme til det partiet man gir sin personstemme til. Jeg har alltid trodd at personstemmer kun gir en fordel til personen man stemmer på, ikke partiet som helhet.

Gammel 12-09-11, 00:02   #96
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal stemme SV, men valgautomaten sa KrF eller Pensjonspartiet! Jeg får heller melde meg inn i Pensjonspartiets ungdom på FB.

Gammel 12-09-11, 00:11   #97
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg skal stemme SV, men valgautomaten sa KrF eller Pensjonspartiet! Jeg får heller melde meg inn i Pensjonspartiets ungdom på FB.

Gammel 12-09-11, 01:51   #98
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg har litt problemer med å bestemme meg i år. Det partiet jeg kan tenke meg å stemme på har en ordførerkandidat jeg ikke takler politisk. Han har stemt mot "mine saker" så mange ganger nå at jeg har fått nok. Skal nok greie å bestemme meg før jeg står i valglokalet i mrg

Gammel 12-09-11, 09:22   #99
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Borgerplikt utført og heismontørene kan sove trygt

Gammel 12-09-11, 13:09   #100
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg har litt problemer med å bestemme meg i år. Det partiet jeg kan tenke meg å stemme på har en ordførerkandidat jeg ikke takler politisk. Han har stemt mot "mine saker" så mange ganger nå at jeg har fått nok. Skal nok greie å bestemme meg før jeg står i valglokalet i mrg

En løsning er å ta lista og krysse alle bortsett fra ham.. Sånt blir det lagt merke til

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.