Sv: Fra gammelt til nytt?
Opprinnelig lagt inn av sonata, her.
Fy skamme deg, ikke ødelegg det fine treverket! 
Opprinnelig lagt inn av sonata, her.
Jeg liker også best nye ting, og kanskje med noe gammelt innimellom men da skal det være ordentlig gammelt, ekte og av god kvalitet (og uten pensjonist-lukt!), ikke være liksom-pusset-opp av amatører. Og jeg virkelig hater at mørke tremøbler blir malt, det ødelegger enhver verdi møbelet måtte ha, og ser stort sett bare kjipt ut. Liker ikke malte møbler uansett farge, men spesielt ikke de som males hvite i shabby-stil, som nye billige kommoder fra Ikea. :/ Juksestilen er vel egentlig en bedre betegnelse....
Jeg syns ærlig talt du kan klappe igjen om hvor ille du syns det er å male gamle møbler, du sniper jo om det i hver eneste interiørtråd. Du får kjøpe opp alle gamle greier sjøl, eller akseptere at andre har annen smak enn deg og ønsker å bruke gamle ting på en annen måte. Ikke all verdi er krone- og øreverdi, det ligger verdi i å bruke og beholde ting man liker, selv om det betyr å forandre på det.