Sv: Nytt adgangskrav til markedsplassen fra 20. juni
Opprinnelig lagt inn av Rose, her.
Det er nå ikke lett å få disse prikkene da syns jeg...selv om man deltar. Er lett å glemme å prikke tror jeg. Syns det heller skulle gått på meldinger jeg Heller øke melding kravet og sette ned prikke kravet...
Jeg forstår deg godt, Rose, og jeg har tenkt litt på dette med adgangssystem og hvordan man får tilgang eller ei.
Jeg er medlem på et forum hvor det i stor grad er antall innlegg som er kriteriet for tilgang til lukkede underforum. Slike system er ekstremt sårbare for mennesker som skriver mange - beklager - lite gjennomtenkte innlegg. Som skriver tre innlegg, hver med én setning, hvor alt kunne vært puttet inn i ett innlegg. Eller, egentlig, hvor man godt kunne latt være å poste innlegget fordi det ikke tilfører noe som helst.
Ofte er man litt mer privat på underforum hvor man for eksempel må ha skrevet 1000 eller 2000 innlegg for å få tilgang til. Man tenker at de som har tilgang til slike underforum tross alt har brukt litt tid på forumet og har gitt seg selv litt til kjenne. Men når den typen bruker jeg skriver om over kommer inn, så kan han/hun lett havne på 1000 innlegg uten å ha klart å skrive noe vettugt!
Selvsagt skal man helst ikke skrive ting på Internett, selv ikke på lukkede underforum hvor man har en viss kontroll på hvem som leser, som man ikke vil kunne skrive offentlig. Men ofte blir likevel disse tilgangskontrollerte underforumene litt mer personlige, og man ønsker ikke at hvem som helst skal lese det man skriver.
At kravene til rykte for å kjøpe og selge noe på markedsplassen skal være så høyt som 500, det er jeg derimot ikke like enig i. Jeg ser argumentene om at man helst ikke vil selge "til hvem som helst", men med tanke på at det tross alt er ganske så mange som har rykte over 500, så syns ikke jeg at dette blir et vektig argument.
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
Ja, kvantitet framfor kvalitet ville være en veldig lur ting. Not.
Tja. Hva skal man si. Jeg syns selv jeg skriver mange innlegg som er gjennomtenkte og som har en viss kvalitet. Men det er i liten grad den typen innlegg jeg får prikker for. Det er i all hovedsak tulleinnlegg og humorinnlegg som har gjort at jeg kom meg over 500 poeng.
Jeg tror ikke jeg er veldig enestående der. Jeg vil for eksempel tippe at du har fått ganske så mange poeng for dine humoristiske "oppsummering-av-tråden-innlegg". For ikke å snakke om alle de poengene du har fått for harselas med brukernavnet ditt.
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
|