Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dunjakke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 22:00   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunjakke?

Dei to siste vintrane her har vore ufyselig kalde, faktisk heilt frå oktober til mars. Det hadde jo vore greit nok om det var sånn at me frivillig hadde busett oss i det indre østland eller på Finnmarksvidda. Men me bur på vestlandet, og her er det tradisjon for regn, vind, slaps og tidvis holke. Så sånn sprengkulde er eit nytt fenomen, og eg likar det ikkje!

Gammel 07-09-11, 22:02   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Dei to siste vintrane her har vore ufyselig kalde, faktisk heilt frå oktober til mars. Det hadde jo vore greit nok om det var sånn at me frivillig hadde busett oss i det indre østland eller på Finnmarksvidda. Men me bur på vestlandet, og her er det tradisjon for regn, vind, slaps og tidvis holke. Så sånn sprengkulde er eit nytt fenomen, og eg likar det ikkje!

Jeg elsket vinteren 09/10. Ti minus i månedsvis, tørr snø, sol, skøyteis på alle vann. Det var tider. Dessverre var forrige vinter helt møkk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 22:09   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg elsket vinteren 09/10. Ti minus i månedsvis, tørr snø, sol, skøyteis på alle vann. Det var tider. Dessverre var forrige vinter helt møkk.

Nei, i fjor kom jo minusgradene 2. uken i november. Vi hadde jo minus 10 til minus 15 helt til januar en gang og noen få dager med snø før jul en gang.

Gammel 08-09-11, 08:59   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, i fjor kom jo minusgradene 2. uken i november. Vi hadde jo minus 10 til minus 15 helt til januar en gang og noen få dager med snø før jul en gang.

Hm, det har jeg fortrengt, tydeligvis. Eller snakker du om året for halvannet år siden, ikke den som var nå sist?

Bergensis: Forstår det! Jeg har det på samme måten med varme. Jeg blir sur og irritabel av varme og helsemessig har jeg det bedre med kulde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 11:13   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hm, det har jeg fortrengt, tydeligvis. Eller snakker du om året for halvannet år siden, ikke den som var nå sist?

Den som var nå sist, ja! Kuldeperioden varte ikke like lenge som året før men drøyt to måneder, bitende kaldt.

Gammel 08-09-11, 11:32   #6
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bergensis: Forstår det! Jeg har det på samme måten med varme. Jeg blir sur og irritabel av varme og helsemessig har jeg det bedre med kulde.

Der er vi to! Jeg liker meg en uke eller to i varmere strøk en gang i blant, men ellers så er jo luften så mye friskere når det er kaldt. Ah,jeg kan puste!!

Badstu, veldig varmt badevann osv. er heller ikke min greie, jeg får pusteproblemer av det rett og slett, og blir gjerne svimmel, ør og uggen. Ja, for ikke å snakke om sur og guffen å ha med og gjøre. Og varmeflasker lindrer heller ikke smerte, tvert imot. Faktisk er det så jeg får vondt i magen/eggstokkene bare av å ha setevarme på i bilen. Jeg er nok særs ømtåelig når det gjelder meg selv og varmekilder. Helt logisk er det god ikke, ettersom jeg elsker å ligge under varme tepper, sitte foran peisen og kjenne varmen bre seg i kroppen osv. Men altså, inntil et visst punkt er det godt, deretter bare kveldende plagsomt!! Kalde vintere er midt i blinken!!! Ja, jeg sover med vinduet åpent året rundt, selv med over 20 minusgrader ute.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.