|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"Selv innen samme diagnose så kan man vel reagere forskjelligt på ting. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"
Ja sant nok det, jeg ble bare litt provosert for i følge enkelte så er det jo "bare" å kutte ut sukker så er ungen frisk... så enkelt er det nok desverre ikke, men at det kan hjelpe er jo en helt annen sak...
|
|
|
#3 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sånn har vi hatt det med enkelte ang junior også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Administrator
|
Klart det er forskjellig. Men om barnet har et høyt sukkerinntak (cornflakes med syltetøy til frokost) så vil det hjelpe å endre på det. Nærmest alle barn reagerer på høyt sukkerinntak, noen mer enn andre, og jeg kan tenke meg at mange av de som fra før har problemer med konsentrasjon og uro (inkl ADHD), befinner seg i mer-kategorien. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Helt konge
|
Vet ikke akkurat om du er slem Sitron, men sympati med de foreldrene som strever det har du kanskje ikke.
Forstår godt at du blir provosert av disse ”enkle” løsningsforslagene. Allikevel er det ganske mange barn som profiterer på sukkerredusert kost og det bør helt klart prøves. Sykdommen eller symptomene forsvinner selvsagt ikke men det kan bli endringer til det bedre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Som forelder/omsorgsperson til eit bokstavbarn så innser ein raskt at utanforståande trur og antek mykje om oppdragelsen uansett kva ein gjer |
|
|
|
|
|
#7 |
|
superbruker
|
Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"For en med ADHD kan raske karbohydrater være en form for selvmedisinering. Det fungerer bra i øyeblikket men gir større problem i lengden. Her står om voksne og matproblem http://www.addvance.com/help/adults/weight.html
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Veldig interessant, det der!! Men hva bør man gjøre i slike tilfeller? For det verste man kan gjøre er vel å fortsette å "medisinere" med sukker og annen skadelig mat? På sikt vil det jo bare ødelegge helsen og gjøre ting verre. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Takk for et bra innlegg! For min egen del bet jeg meg spesielt merke i avsnittet i midten, for det minner VELDIG mye om mitt ene barn.
Jeg syns også dette var svært interessant, og spesielt i forhold til hva man bør gjøre. Slik jeg leste Lindamor så bør man egentlig medisineres, hun beskrev jo karbohydratene som en "selv-medisinering". |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|