Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Barnevennlige boligområder i Bærum/pendleavstand til Lysaker

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-11, 14:27   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevennlige boligområder i bærum/pendleavstand til Lysaker

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men har Jar noen av disse "rekkehusgrendene" som jeg forstod at det ble spurt etter i hovedinnleggene? Jeg har ikke sett det som jeg kommer på, men jeg løper jo bare forbi en gang i blant og har ikke vært overalt. Veldig hyggelig område, Jar!

Vi bodde på Jar for noen år siden, og det var langt mellom ungene i det området med eneboliger nedenfor Øvrevoll i alle fall, men det har kanskje endret seg?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 14:46   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Vi bodde på Jar for noen år siden, og det var langt mellom ungene i det området med eneboliger nedenfor Øvrevoll i alle fall, men det har kanskje endret seg?

Det er nok et generasjonsbytte i området. Og prisnivået for enebolig ligger noe over det småbarnsfamilier flest kan betale. Så eldre eneboliger med 1 mål tomt blir fort til en enebolig og tomannsbolig, med småbarnsfamilier. Det er mye bygge aktivitet i området, uten at jeg kjenner til de gatene du nevner.

I en sone, noen få gater på Jar, var 106 barn født mellom september og desember uten barnehagetilbud januar 2008. Barneskolene flytter elever seg imellom fordi klassene er fulle.

Gammel 05-09-11, 14:53   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gravfeltet er bilfritt. Sogner til Eikeli skole og det kryr av barn der. Veldig nær til et stort friområde som heter Hagabråten. Fossum er en idyll nære marka, sogner til Eiksmarka skole, har litt lenger vei til det meste i forhold til andre steder i Bærum pga at det ligger på "feil" side av Griniveien. Området ved Øvrevoll som LoneLone nevner er fullt av barn, det er bilfrie bakveier og veldig trivelig. Generelt sett vil jeg si at det er mye barn i området, skolene har hatt fulle klasser alle som en de siste årene.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.