|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer
Noen mil tur/retur ja? Jeg tenker liksom ikke Trondheim - Stjørdal, men at man er villig til å kjøre 1-2 mil innad i kommunen man bor.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Joda, det kommer helt klart an på hvilke mil også. Jeg bruker også 15 minutter til barnehagen. Det er 5 km. Uansett hvilken retning jeg skulle bevege meg "noen mil" herfra, ville det vært inkompatibelt med å ha en vanlig jobb. Hvor nært hjemmet man må ha barnehageplassen for å få hverdagen til å gå opp kommer an på hvor man bor, hvor man jobber, barnehagens åpningstider, arbeidstider og ikke minst trafikkbildet.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Helt klart.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Bortskjemte og bortskjemte... det er jo endel barnehager med veldig dårlige åpningstider og hvor det ikke er rom for mye transporttid. Man kan ikke akkurat kutte ned arbeidstiden sin for å rekke barnehagen, de fleste har ungene i barnehagen fordi barna må ha tilsyn mens foreldrene er på jobb. Men ja, retten til barnehageplass gjelder innad i kommunen. Jeg er derfor enig med deg i at en eventuell kompensasjonsordning må gjelde når kommunen ikke greier å oppfylle denne retten, uavhengig hvor folk mest ønsker seg plass.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
30 min + med kollektivt er helt greit. 15 minutter i bil er nemlig ikke bare 15 minutter her vi bor. Det hadde da inkludert kanskje gå i 10 minutter til der man greide å få en parkeringsplass sist man brukte bilen, 15 minutters leting etter parkeringsplass rundt barnehagen da de fleste Oslobarnehager ikke har slikt, deretter gå derifra til barnehagen, og hvis man er heldig, bare 30 minutter leting etter parkeringsplass når man kjører hjem igjen. To ganger om dagen.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|