Sv: Fjerner kontantstøtten for toåringer
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Trygge og stabile omsorgspersoner i barnehagen? Give me a break. Finnes det noe yrke med høyere sykefravær enn barnehager? (Kanskje helsevesenet?) Mine barn har opplevd å måtte forholde seg til en ny person nesten hver morgen på småbarnsavdelingene, og når vi i tillegg vet at det egentlig er for få voksne pr.barn, fatter jeg ikke at man kan påstå at det er et gode for ettåringer å gå i barnehage.
Du, dette blir for drøyt å generalisere til å gjelde alle, kun ut i fra din egen erfaring. Veldig trist at dere har opplevd barnehagen på denne måten, men det gjelder ikke alle, og med mindre du kan vise til statistikk eller undersøkelser som kan dokumentere at det gjelder mange synes jeg ikke du skal påstå det heller.
Vår jente har på sin småbarnsavdeling vært så heldig å møte de samme ansiktene i døra hver morgen, og det er alltid kjente personer i hentesituasjonen også. Flere av de ansatte i barnehagen er tryggere omsorgspersoner enn nære slektninger for henne, og det kommer ikke av at de nære slektningene ikke er til stede.
|