Sv: Avviser du barn som ringer på?
Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.
Jeg blir litt svett av "selvfølgelig avviser jeg aldri barn"-svarene.
Om du skal ha med barnet deres og et nabobarn på kino og cafe og et annet nabobarn kommer og spør om å få være med, og du ikke har plass til flere barn i bilen og strengt tatt ikke råd til å ta med flere på kino og cafe uansett, hva er svaret da? "Nei, det passer ikke, men du kan være med en annen gang" eller "Nei, det passer ikke, så da får dere alle tre leke i hagen i dag i stedet?"
Her hadde jeg også sagt at det ikke at det passet med flere. Det gjør jo strengt tatt heller ikke det når det ikke er plass til flere i bilen. Så fremst du da ikke skal putte den ekstra ungen i bagasjerommet....
Når det gjelder AKTIVITETER som i tillegg koster penger, synes jeg faktisk det er en litt annen sak, enn å åpne døra å slippe ungen inn i huset for å leke med de andre - det er gratis. Det er min oppgave å være en inkluderende og romslig voksen, i det synes jeg ikke det ligger å spandere kino og lunsj på cafè på barna i nabolaget (selvom det selvsagt hender at det skjer, i et randomisert utvalg).