|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringen
Enig. Vi har mye farger og mønstre på ytterklærne, og det har aldri være negativt eller frowned upon.
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenPå vår skule ser eg at gutane i 6. og 7. klasser, går i gule, grønne og raude bukser i staden for jeans. Så her trur eg ikkje det hadde vært noko problem med regnbogefarga dress. Men eg tenkjer også det at ein 6- åring kan fort bli lei sterke fargar, og kva gjer ein då?
![]() |
#63 |
maler
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenEn seksåring kan vel få lov til å være med å velge dress og tøy selv. Da er han også stor nok til å bli konfrontert med at det er selvvalgt hvis han begynner å surmule litt på nyåret, med beskjed om at det ikke er så lenge til vi skal tenke på klær til våren.
![]() |
#64 |
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenHvis 7 åringen min vil ha heldress så tror jeg at vi faller på troll sin med fast for inni i år, syns den virker slitesterk. Hvis hun vil ha todelt så er jeg litt usikker...
![]() |
#65 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat det er jeg enig i. Min skolestarter har nå knallgrønn POP jakke, så hun er veldig synlig i trafikken.
![]() |
#67 |
Drømmer
|
Nei det er vel den andre rengbuedressen, den med 2 glidelåser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenUsj ja, prisen er stiv... Jeg har lyst på regnbuedress til vesla - den er fin til jente også?
![]() |
#70 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenKjøp det du, så kjøper jeg av deg til neste år
![]() |
#71 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
For en super ide!
![]() |
#72 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Det er også, som SiriP sier, mye farger på de eldre guttene (også på ungdomstrinnet), særlig blant de som liker "snowboardklær". Mye gult, grønt, lilla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenVille ikke valgt fargesprakende dress til skoleunger, hadde heller gått for nøytral farge som ikke skilte seg ut veldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Vaklende
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenTil en førsteklassing ville jeg rett og slett ventet med å kjøpe dress til behovet var der. I mellomtiden ville jeg sett an praksis på skolen og i klassen, i tillegg til å vurdere mitt eget barn. Noen barn liker en regnbuefarget dress godt, og er "sterke" nok til å være den som skiller seg ut også i førsteklasse. Andre hadde dødd litt inni seg hver dag. Her synes jeg ikke foreldres smak og foreldres eventuelle ønske om å ha fargerike barneklær eller "trendsetterbarn" skal spille veldig inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenHenger meg på tråden. Skal også kjøpe ny dress til 1. klassingen vår. jeg syntes i utgangspunktet at en dress med farger og mønster ville vært supert med tanke på synlighet i trafikken. Poden går til og fra skolen med voksenfølge nå, men etterhvert vil han innimellom gå hjemover sammen med eldre skolebarn og klassekamerater. jeg vil jo gjerne at han er synlig, men heller ikke flau el ubekvem med tanke på klær. Han er i motsetning til storebror ganske klar i meningene sine om klær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
maler
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenDen knallblåturkise ticketen er jo nydelig og var ønsket til mellombror hos oss i fjor, men de var jo selvsagt tomme i august. Så det ble brun dress. Det er han bare måtelig fornøyd med. Han velger turkis eller knallgrønt om han får velge selv. Storebror foretrekker rødt eller lilla. Begge synes svart er greit, men foretrekker farger.
![]() |
#77 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenNoen som har erfaring med Isbjørn of Sweden vinterdressene? De er svindyre, men har funnet en nettside med tilbud..
![]() |
#80 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Vinterdress til 6-åringenMin skolestarter kommer til å heldress i vinter, det er kjappere og enklere å kle på, når han skal ta på alle lagene. Høstklærne hans er todelte, begge settene.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|