Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress til 6-åringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-11, 09:00   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterdress til 6-åringen

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Kunne glatt hatt farger og mønster til en skolestarter. De er da ikke små voksne som ikke skal sees bare fordi de flytter fra bhg til skole.

Enig. Vi har mye farger og mønstre på ytterklærne, og det har aldri være negativt eller frowned upon.

Gammel 24-08-11, 10:09   #62
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På vår skule ser eg at gutane i 6. og 7. klasser, går i gule, grønne og raude bukser i staden for jeans. Så her trur eg ikkje det hadde vært noko problem med regnbogefarga dress. Men eg tenkjer også det at ein 6- åring kan fort bli lei sterke fargar, og kva gjer ein då?

Eg for min del skal kasta meg ut i jungelen av dressar med fast for, siden lillesøster kun har brukt skalldress og ull i barnehagen. To- delt er ikkje aktuelt, då eg ser alt for mange born som kun er iført jakke om vinteren. Dei tek seg ikkje tid til å ta på buksa.

Storesøster skal få to-delt i år, men eg vert ikkje overraska om ho ynskjer dress og.

Gammel 24-08-11, 10:13   #63
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En seksåring kan vel få lov til å være med å velge dress og tøy selv. Da er han også stor nok til å bli konfrontert med at det er selvvalgt hvis han begynner å surmule litt på nyåret, med beskjed om at det ikke er så lenge til vi skal tenke på klær til våren.

Ellers er min erfaring at det viktigste er at det går fort å ta på seg, utseendet er underordnet for den gjengen der.

Gammel 24-08-11, 10:37   #64
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Hvis 7 åringen min vil ha heldress så tror jeg at vi faller på troll sin med fast for inni i år, syns den virker slitesterk. Hvis hun vil ha todelt så er jeg litt usikker...

Gammel 24-08-11, 11:24   #65
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

6 åringene er bittesmå. En annen ting er at sterke farger på yttertøy er flott med tanke på det at små, aktive barn ofte leker i snøhauger osv. Det er fint at de vises med tanke på brøytebiler og andre harde trafikkanter.

Akkurat det er jeg enig i. Min skolestarter har nå knallgrønn POP jakke, så hun er veldig synlig i trafikken.

Gammel 24-08-11, 14:58   #66
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Den går til 122 ser jeg på samsofie sine sider.

Men de har den bare opp til 98 iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 15:08   #67
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men de har den bare opp til 98 iallefall.

Nei det er vel den andre rengbuedressen, den med 2 glidelåser.
Den andre hadde de i går i 122 hvertfall.

http://samsofie.no/molo_vinterdress_rainbow/P_166

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 15:11   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, takk
Dog litt stiv pris.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 16:47   #69
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Usj ja, prisen er stiv... Jeg har lyst på regnbuedress til vesla - den er fin til jente også?

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 16:57   #70
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Kjøp det du, så kjøper jeg av deg til neste år

Gammel 24-08-11, 17:21   #71
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Kjøp det du, så kjøper jeg av deg til neste år

For en super ide!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:32   #72
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne glatt hatt farger og mønster til en skolestarter. De er da ikke små voksne som ikke skal sees bare fordi de flytter fra bhg til skole.

6 åringene er bittesmå. En annen ting er at sterke farger på yttertøy er flott med tanke på det at små, aktive barn ofte leker i snøhauger osv. Det er fint at de vises med tanke på brøytebiler og andre harde trafikkanter.

Enig. Det er også, som SiriP sier, mye farger på de eldre guttene (også på ungdomstrinnet), særlig blant de som liker "snowboardklær". Mye gult, grønt, lilla.

Jeg har iallefall ingen betenkeligheter med å kjøpe fargerik heldress (kjappere å ta på, ingen glippe i ryggen) til min 3.klassing.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 08:53   #73
Bel@ni
Aktiv

Bel@ni sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Bel@ni har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ville ikke valgt fargesprakende dress til skoleunger, hadde heller gått for nøytral farge som ikke skilte seg ut veldig.

Ville heller brukt fargerike klær ellers.

Bel@ni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 09:13   #74
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Til en førsteklassing ville jeg rett og slett ventet med å kjøpe dress til behovet var der. I mellomtiden ville jeg sett an praksis på skolen og i klassen, i tillegg til å vurdere mitt eget barn. Noen barn liker en regnbuefarget dress godt, og er "sterke" nok til å være den som skiller seg ut også i førsteklasse. Andre hadde dødd litt inni seg hver dag. Her synes jeg ikke foreldres smak og foreldres eventuelle ønske om å ha fargerike barneklær eller "trendsetterbarn" skal spille veldig inn.

Jeg har en gutt som ikke er opptatt av klær, og kun vil at de skal være praktiske og passelig likt det de andre har. Siden de andre på skolen har nøytrale todelte dresser, med noen få heldresser i ekstremt nøytrale, "voksne" snitt, så hadde alle dressene i denne tråden gjort livet hans vanskeligere. Han er ikke typen som ville taklet det, så hvorfor gjøre livet hans vanskeligere på en slik ting? Det er andre i klassen hans som hadde taklet det helt fint, om de hadde elsket dressen, der hadde jeg vurdert annerledes om jeg var en av foreldrene.

Den heldressen som hadde funket i vår situasjon er feks denne fra Reima, siden den gir litt todelt-feeling og er nøytral, men samtidig frisk og fin:

Den finnes i blått også, der er hele overdelen lysere blå, det fungerer også fint.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:34   #75
snøklokka
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2011
snøklokka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Henger meg på tråden. Skal også kjøpe ny dress til 1. klassingen vår. jeg syntes i utgangspunktet at en dress med farger og mønster ville vært supert med tanke på synlighet i trafikken. Poden går til og fra skolen med voksenfølge nå, men etterhvert vil han innimellom gå hjemover sammen med eldre skolebarn og klassekamerater. jeg vil jo gjerne at han er synlig, men heller ikke flau el ubekvem med tanke på klær. Han er i motsetning til storebror ganske klar i meningene sine om klær.

Løsningen var å spørre poden

Viste han bilde av regnbue-molo dressen, hvorpå han kjapt kommenterte den som jentete og barnslig og syntes den passet til lillesøster på to:-) Jeg og andre store og små kan nok være uenig i det, men det var nå hans oppfatning. Han ønsker seg en blå eller turkis dress må vite, så da blir det det (sannsynligvis TTH, ettersom han er lang i ryggen)

Supplerer med reflekser på sekk og klær så er vi fornøyd både mor og pode

snøklokka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:37   #76
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den knallblåturkise ticketen er jo nydelig og var ønsket til mellombror hos oss i fjor, men de var jo selvsagt tomme i august. Så det ble brun dress. Det er han bare måtelig fornøyd med. Han velger turkis eller knallgrønt om han får velge selv. Storebror foretrekker rødt eller lilla. Begge synes svart er greit, men foretrekker farger.

Regnbuedress får vi ikke lov til av pappaen.

Gammel 31-08-11, 12:38   #77
snøklokka
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2011
snøklokka har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av snøklokka, her.

Henger meg på tråden. Skal også kjøpe ny dress til 1. klassingen vår. jeg syntes i utgangspunktet at en dress med farger og mønster ville vært supert med tanke på synlighet i trafikken. Poden går til og fra skolen med voksenfølge nå, men etterhvert vil han innimellom gå hjemover sammen med eldre skolebarn og klassekamerater. jeg vil jo gjerne at han er synlig, men heller ikke flau el ubekvem med tanke på klær. Han er i motsetning til storebror ganske klar i meningene sine om klær.

Løsningen var å spørre poden

Viste han bilde av regnbue-molo dressen, hvorpå han kjapt kommenterte den som jentete og barnslig og syntes den passet til lillesøster på to:-) Jeg og andre store og små kan nok være uenig i det, men det var nå hans oppfatning. Han ønsker seg en blå eller turkis dress må vite, så da blir det det (sannsynligvis TTH, ettersom han er lang i ryggen)

Supplerer med reflekser på sekk og klær så er vi fornøyd både mor og pode

Ser jeg har vært lemfeldig med rettskrivingen og lover i henhold til forumkultur og uskrevne regler (nr.2) på forumet at jeg skal ta dette til etterretning

snøklokka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 15:51   #78
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Noen som har erfaring med Isbjørn of Sweden vinterdressene? De er svindyre, men har funnet en nettside med tilbud..

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 13:15   #79
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en som lillebror skal ta i bruk denne vinteren, så jeg er spent, har hørt mye bra.

Gammel 04-09-11, 13:26   #80
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Min skolestarter kommer til å heldress i vinter, det er kjappere og enklere å kle på, når han skal ta på alle lagene. Høstklærne hans er todelte, begge settene.

Vinterdressen vi starter med er en rød/svart Isbjørn, som jeg kjøpte på tampen av vinteren, så den er lite brukt og skal være passelig, så får vi heller se ann behovet for mer klær og om et evt hjemmesett blir todelt. Jeg syns forøvrig TTH er hakket bedre enn Isbjørndressen, som vi opplevde at ble gjennombløt nederst på beina et par ganger.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.