Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Mac?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-11, 22:43   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mac?

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Ikke helt enig, det er ikke pcer som sliter med treghet, etterhvert, det er Windows!
En Mac ER en pc, men leveres med OS/X i stedet for Windows.
Jeg har pc, men jeg bruker hverken Windows eller OS/X, og jeg har ikke problemer med treghet når pcen ikke har vært reinstallert på 2-3 år, slik man får i Windows.

At Windows roter til for seg sjøl, og trenger en reinstallasjon hvert 2. år er strengt tatt ikke pcen sin skyld.

Jeg vil gjerne si at det ikke er Windows sin skyld heller, men brukerens feil. Jeg har i noen tilfeller hatt Windows-installasjoner som har vært såpass gammel - eller eldre, men med litt "tankegang" rundt hva man velger å installere unngår man mye problemer.

Nå har det i senere år riktignok vært sjeldent at jeg har hatt en pc såpass lenge at det har vært noe spørsmål i praksis. Og det er ikke fordi det har vært noe problemer med pc-ene at jeg har hatt dem såpass kort tid - det har bare blitt slik, og interessen for å oppgradere er stor ;-)

Ser jeg rundt på jobb er det mange som helt fint kjører på Windows XP-installasjoner nå som sikkert er 4-5 år gamle. Det er de som kjører originale Vista-installasjoner også. Min far kjører sin Windows XP-installasjon fra 2003 elns. Og maskinene er heller ikke "sirup" av den grunn, men bare at det har vært litt "selektivt" hva som har blitt installert.

Mange installerer alt mulig "dritt" ukritisk, og ser ikke på de opsjonene man har under installasjonen av en del programmer - og får da f.eks. med diverse toolbars og verktøy.

Jeg har bekjente som jeg er innom "jevnlig" for å fjerne "dritt" fra maskinene som har laget krøll, fordi de totalt ukritisk installerer ting og tang.

Og dette kan man etter hvert klare fint å gjøre på en Mac også. Det finnes her mer og mer "søppel".

For å si det enkelt - det er ikke

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.