Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterdress til 6-åringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 09:13   #30
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterdress til 6-åringen

Til en førsteklassing ville jeg rett og slett ventet med å kjøpe dress til behovet var der. I mellomtiden ville jeg sett an praksis på skolen og i klassen, i tillegg til å vurdere mitt eget barn. Noen barn liker en regnbuefarget dress godt, og er "sterke" nok til å være den som skiller seg ut også i førsteklasse. Andre hadde dødd litt inni seg hver dag. Her synes jeg ikke foreldres smak og foreldres eventuelle ønske om å ha fargerike barneklær eller "trendsetterbarn" skal spille veldig inn.

Jeg har en gutt som ikke er opptatt av klær, og kun vil at de skal være praktiske og passelig likt det de andre har. Siden de andre på skolen har nøytrale todelte dresser, med noen få heldresser i ekstremt nøytrale, "voksne" snitt, så hadde alle dressene i denne tråden gjort livet hans vanskeligere. Han er ikke typen som ville taklet det, så hvorfor gjøre livet hans vanskeligere på en slik ting? Det er andre i klassen hans som hadde taklet det helt fint, om de hadde elsket dressen, der hadde jeg vurdert annerledes om jeg var en av foreldrene.

Den heldressen som hadde funket i vår situasjon er feks denne fra Reima, siden den gir litt todelt-feeling og er nøytral, men samtidig frisk og fin:

Den finnes i blått også, der er hele overdelen lysere blå, det fungerer også fint.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.