Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 12:51   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta ungene ut fra skolen pga. sydentur?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skjønner egentlig ikke helt dette, jeg vet om flere lærere som har avspasering som må taes utenom fastsatte ferier. Ei jeg vet om har jo flere uker utenom fastalgt ferie. Ei venninne av meg tar seg fri to dager i uka som kommer for å reise sørover. Hvorfor er det slik for noen skolen men ikke for alle?

Mange steder blir lærere satt til å dekke opp vikartimer ved kollegers fravær/sykdom. Andre ganger kan man settes til oppgaver, prosjekter o.l. som går på toppen av det den individuelle arbeidstidsavtalen (som styrer hele arbeidsåret til den enkelte) har lagt opp til. Da tenker jeg ikke på rettebunker og planlegging som tar mer tid enn forventet, men heller f. eks. drift av trivselslederprsjekt, utviklingsgrupper rundt leseopplæring, eller annet som tar mye tid, og som ledelsen ikke har innbakt i noens arbeidstisdavtale. Underviser man utover leseplikten sin, eller har pålagt merarbeid utover arbeidstidsavtalen, hender det at man kompenseres med avspasering i stedet for lønn.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.