Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forventninger til politiske ledere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 00:10   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forventninger til politiske ledere

Jeg klarer visst ikke helt å gi slipp på diskusjonen... Nå har jeg lest artikkelen HI lenker til, og jeg reager på den fordi jeg oppfatter den som etforsøk på å slå politisk mynt på en utrolig vanskelig situasjon ved å gå inn og kritisere et menneske som har opplevd noe så grusomt som det han (de) har gjort.

Jeg tror det som gjør at jeg ikke umiddelbart klarer å se at dette er en handling som er en leder verdig (selv om den ikke kan kritiseres på et menneskelg plan, på noen som helst måte, det vil jeg bare understreke) er at dette handler om ungdommer, i noen tilfeller så unge at de i realiteten fortsatt må karakteriseres bare som barn. Og de som reiste var blandt de eldste, de voksne, lederne.

Selvfølgelig så ligger det instinktivt i veldig mange å løpe når de er truet. Men det ligger faktisk ikke i alle, og det sies at det er vel så mange som mister livet i naturkatastrofer fordi de løper til for å hjelpe andre.

Jeg syns ingen av de som var i båten skal eller bør kritiseres. Det er ingen av de som var på øya som skal eller bør kritiseres. Men på et eller annet tidspunkt så må man være villig til å vurdere personen som helhet hvis denne velger i stille til valg. Og da må man basere vurderingen på de fakta man har om dette mennesket og vurdere om man mener at personen har vist seg å ha de egenskapene man ønsker at en leder skal ha.

Jeg vet ikke hva jeg mener. Jeg tror det kommer til å ta lang tid å bestemme meg for hva jeg mener. Men man må tørre å snakke om det, for å kunne danne seg en mening.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.