Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tåttis tråkletråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-11, 08:46   #121
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tåttis tråkletråd

WOW - den jakka var skikkelig fin, og veldig forseggjort :klapper: .

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 09:08   #122
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ble SKITFIN! Jeg vil ha en tut!

:jakkeangst:

Gammel 18-08-11, 09:13   #123
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Så utrolig stilig!

Og nå har jeg sannelig store forventninger til frakken, Tåtti.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 10:45   #124
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk, alle.

LilleRosin: Det er ikke så vanskelig søm når man først kommer i gang, det er bare så mye tenking på hva som må gjøres i hvilken rekkefølge for få det til. Og så er jeg alt for nøye og bruker tid på å sprette opp og sy om igjen sømmer som ikke blir seende bra nok ut. Jeg burde egentlig ha tatt bilde av innsiden av fôret også. /

Cuya: Jeg har allerede begynt å planlegge frakken.

Gammel 18-08-11, 11:01   #125
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Du er flink altså! Den jakken var så detaljert og fin.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 11:03   #126
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Så utruleg flotte ting du syr!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 11:24   #127
puselini
Aktiv

puselini sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
puselini er litt kul
Standard

Fantastisk mange flotte ting du har laget. Skikkelig imponerende. Skulle ønske jeg hadde slike evner. Må vel kanskje begynne med å få emeg en symaskin i første omgang.
Men du er utrolig flink, det er sikkert.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 12:53   #128
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jakken var råflott!
Min første tanke var at sånn må jeg sy til junior, men så gikk realismen opp for meg her og jeg nøyer meg med litt Lynet-merker på den jakka han allerede har.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 13:08   #129
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så flott jakke! Du er skikkelig flink!

Gammel 18-08-11, 19:13   #130
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stilig jakke!

Lurer nesten på om jeg skal prøve å bevege meg utenfor de trygge veskene jeg har prøvd meg på hittil

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:11   #131
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gosj, du er knallflink! Hva slags symaskin har du? Kan jeg argumentere med at jeg blir like flink hvis jeg får bedre maskin?

Gammel 19-08-11, 08:01   #132
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Maxine: Ja, det synes jeg du skal.

Katta: Selvsagt, det er jo bare maskinen det kommer an på.
Jeg har en sånn:

som egentlig er en spesialmaskin for quilting (som jeg ikke driver med i det hele tatt) og som ikke er spesielt egnet til å sy klær med. Den har alt for tykk friarm.
Og så har jeg en overlockmaskin stående til pynt, det hjelper sikkert også.

Gammel 23-08-11, 12:04   #133
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Man trenger vel ikke å toppe seg selv hver gang, noen ganger er det greit å bare lage noe nyttig også, sant?

Sykroken min er på vei til å finne sin nye form, og i den nye formen har den fått vinduskarm. Og i vinduskarmen er det plass til kaffekopp. Og dermed måtte jeg lage noe å ha under koppen, kan'ke ha noe søl her!

Tegnet en passe stor runding og klippet ut i to lag stoff så den er like fin på begge sider. Imellom er det et lag vanntettlaken. Egentlig hadde jeg tenkt å ha skråbåndkant, men jeg får visst ikke til det på ting som er mindre enn en meter i diameter, så det ble bare enkel overkasting med sikksakk i stedet.

Og nå ser jeg at jeg bør lage en til å ha på kontoret også. :tørke:

Gammel 23-08-11, 12:30   #134
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så smart! Den var søt.

Gammel 23-08-11, 12:34   #135
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er mektig imponert. Du er kjempe flink.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 22:42   #136
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Ridderne av det runde teppe.

Flere kaffekopper senere er jeg omsider ferdig med legoteppe til en pjokk som liker riddere. Prikkete blå dongeri på baksiden, kantet med blått skråbånd og med matchende blå anorakksnor og snorstopper. Og ingen blå fingre etter all maljedæljingen.

Gammel 24-08-11, 10:37   #137
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Åh, åh! Så fint det ble, jeg gleder meg sånn!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:22   #138
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stilig!

Gammel 27-08-11, 12:53   #139
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Standard

Flere prinsesser på vift.

Jeg har gjentatt meg selv, jeg begynner å bli forutsigbar. Ikke helt da, ettersom jeg gikk tom for blomstrete sommerkjole, har denne fått råååsa innside.

Jeg har også forsøkt å lage en liten how-to ettersom det var ønske om det, og jeg tar veldig gjerne mot kommentarer på om det er uklarheter eller mangler. (pdf-fil vedlagt nederst i innlegget)

Vedlagte filer
Filtype: pdf lekepose.pdf (2,34 MB, 28 visninger)
Gammel 27-08-11, 13:01   #140
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fantastisk! Må prøve meg på denne etterhvert

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.