|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?For ordens skyld: Jeg bruker mailprogrammet på macen/Mail ( |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?Jeg har også Skype og Itunes, samt Scrivener (skriveprogram for forfatterspirer) og Lightroom (for litt avansert bilderedigering og sortering) på min. Iphoto er helt håpløs etter min mening. Dessuten har jeg hatt problemer med mailprogrammet Mail også - en gang prøvde jeg nemlig å sende noen bilder, og så hadde jeg glemt å krympe de først sånn at mailen ble kjempestor - mange MB. Nå står den mailen og henger i outboxen til Mail, jeg får ikke slettet den og hele nettverket vårt kneler hvis jeg åpner den. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: [macnovise]Hvilke programmer har dere?
Du kan se om du finner prosessen og så kan du drepe den. Åpne terminal (ligger under utilities) og skriv "ps aux" (uten "). Se om du ser noe som kan se ut som mailen som henger. Om du ser det så tar du tallet på samme linje i kolonne to. Si dette er 2323 da, så skal du skrive "kill 2323". Feks. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er vel lettere å gjøre det via Activity Monitor (Aktivitetsmonitor i norsk OS).
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
Ah! Det var det det het. Jeg søkte på Task manager, men det er jo Windows. Bruker sjelden grensesnitting på sånt, så ja... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Man må jo betale for Office også. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|