Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Lær meg om toll

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 15:19   #1
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om toll

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Og hvorfor har de egentlig stoppet pakkene, er det bare en stikkprøve for å se at varer og beløp stemmer overens med oppgitt beløp og innhold?

Jeg tror at det står en høyere verdi på pakken enn hva du har betalt, eventuelt at det ikke står noe i det hele tatt. Send en e-post og legg ved kopi av dine kvitteringer.

De kan ikke slå sammen beløpene, så lenge de kommer i individuelle pakker.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 15:29   #2
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg tror at det står en høyere verdi på pakken enn hva du har betalt, eventuelt at det ikke står noe i det hele tatt. Send en e-post og legg ved kopi av dine kvitteringer.

De kan ikke slå sammen beløpene, så lenge de kommer i individuelle pakker.

Takk! Fant til slutt ut det på postens nettsider. Antakelig står det vel ikke nok info utenpå pakkene da tenker jeg. Håper det stemmer at de ikke kan slå sammen pakkene.

Gammel 19-08-11, 15:56   #3
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Så vidt jeg vet kan de ikke slå sammen verdi på pakker som er sendt separat da er jo hele vitsen borte i dette tilfellet. Du har jo betalt for varen + frakt og hver vare er under 200. Antageligvis står det ikke hva pakken inneholder av verdi og blir tatt til kontroll, i en stikkprøve. Uansett hva du gjør så betaler du ingenting for det skal du ikke. Har du kvittering på kjøpene dine så faxer du dem eller sender dem på epost til tollstasjonen, men dette trenger du ikke gjøre før du får kravet om fortolling

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.