Sv: "Skal du bli lærer, får du ta tak..."
Jeg er blant dem som mener det heller bør være krav underveis i høyere utdanning enn for å komme inn. Før var det bl.a. slik på psykologistudiet at karakterene fra 1. året silte for inntak til resten av studiet. Jeg synes en sånn ordning er mye bedre enn inntakskrav til 1. år. Spesielt innen felter som kanskje krever litt modenhet; som psykologi, pedagogikk osv.
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg har selv gått på BI, og de slipper inn så godt som alle, men krever ganske mye for å komme videre med gode karakterer. Det lønner seg selvsagt for dem som er private, men jeg ser at en slik ordning fort kan bli veldig kostbar for offentlige utdanningsinstitusjoner.
Eller så vil private utdanningsinstitusjoner tilby undervisning i fagene fra 1. året og høyskolene/universitetene arrangere eksamener som også er åpne fra privatister.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|