Sv: Ikeakjøkken, tips fra dere som har erfaring
Bygde kjøkken i fjor høst med lidingø fronter og ellers alt av hvitevarer utenom mikro fra ikea ( ovn, induksjonstopp og kjøleskap)
1. Tre er et levende materiale, så det kan hende du får sprekker osv. Vi hadde sprekke på enden av benken, men forsvant nå i sommer når det er mer fuktighet i lufta.
2. Stålet i IKEA vaskene er et helvete å holde fine. Du kan vaske fra morgen til kveld, men det blir skjolder, flekker og annet uansett. Vi har aldri hatt stålbørste i hus, men det ser ut som vi har brukt stålull noen steder der vi har skrubba litt hardt med en vanlig oppvasksvamp
3. Hovedskapene ( rammene en setter opp) tåler ikke fuktighet i det hele tatt. Vi hadde en søppelpose som det kom litt vann ut av midt på den hvite folien og det ble boblete og hakk med en gang.
4. Overflaten på lidingø har ikke imponert meg noe særlig. En slik silikonpute en putter på skuffene for at de ikke skal smelle mot skapene bevega seg litt og reiv av så nå ar skuffen et lite sår der.
5. Ovnen steker litt ujevnt allerede.
I det hele tatt føles det ut som en må være litt ekstra forsiktig når en skal bruke kjøkkenet og jeg liker det ikke, men har ikke penger til heltre og skikkelig kvalitet.
Ellers funker det like greit å stikke innom varehuset og hente ut litt etter litt av ordren og bare krysse av på listen etter hvert. så slipper du 400 esker i leiligheten/huset.
Et lite tips er å sette inn hyllene i skapa før du monterer de helt fast på veggen og i hverandre for med oss måtte jeg slipe litt i kantene da veggen ikke var helt i vater og når de ble skrudd sammen bøyde karmene seg litt og noen hyller var vanskelig å få inn.
|