Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvarme og homofile prester (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-07, 13:57   #11
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvarme og homofile prester (VG)

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Går verden egentlig framover? Jeg er ikke så sikker på om dette er et "framskritt" eller ikke.

For det første må jeg si som en annen i tråden her, Kvarme har vært klar på sitt standpunkt om homofile hele tiden. Det er ingen overraskelser her.

For det andre må jeg si at det å skille kirke og stat er en god ide, men vil neppe gjøre kirken mer "tolerant". Problemet i dag er at staten vil inn og styre kirken politisk. Da blander man politikk og religion, og det er fryktelig dumt.

Og for det tredje så er jeg av den klare oppfatning at homofili står i strid til Bibelens budskap. All politikk for å fjerne denne delen av Bibelens budskap vil bare føre til at kristendommen svekkes enda mere, og det er jo åpenbart mange som har interesse av det.

Hvor i Bibelen står det at homofili ikke er greit? Hvor står det at en homofil prest er ikke greit? Er ikke en homofil prest et like godt menneske som oss andre. Han lever trolig etter de ti bud.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.