Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-11, 15:01   #4
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Nye høyttalere og forsterker - hva kjøper man?

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Dersom dere har iPhone/iPad i huset så støtter de nye forsterkerne fra Denon Apples AirPlay-system, slik at man kan streame rett fra iTunes/iPhone/iPad til forsterkeren. Jeg kjøpte en ny Denonforsterker for noen uker siden og det funker veldig bra. De fleste nye forsterkere har også HDMI-inngang slik at signalet fra PC blir heldigitalt dersom PC'en har HDMI ut. Dermed får du også PC-bildet opp på TV'en gjennom forsterkeren.

Ingen Appleprodukter her i gården, vi sverger til Android, men kanskje vi burde skaffe oss en iPad? HDMi-inngang ja, da er jo i grunn problemet løst ang det.

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ellers så er det jo det vanlige spørsmålet, hva slags musikk hører dere på? Rock? Techno? Klassisk?

Skal det være surround eller kun stereo?

Tja. I grunn mest technoaktig musikk. Listepop som egner seg godt litt utpå kvelden i festlige sammenkomster. Er ikke interessert i surround egentlig, god stereo er viktigere.

Vi bor ikke i Oslo, men skal innom HiFi-klubben i en annen by. Jeg mente at vi bare kunne dra dit og kjøpe det de anbefalte, men mannen ville visst undersøke litt mer rundt omkring. Akk, for en novise jeg er.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.